Zakres szkolenia
Wystąpienia publiczne i kontakty z mediamiTytuł szkolenia
Jak kształtować relacje zewnętrzne i wewnętrzne w urzędzie poprzez profesjonalne działania public relations?
Termin
11-12.10.2017
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
wykład, prezentacja wyników badań i dobrych praktyk, ćwiczenia warsztatowe, dyskusjaLiczba uczestników
16Koszt
900.00 PLNAdresat
- specjaliści ds. komunikacji społecznej i obsługi prezydialnej
- dyrektorzy i kierownicy komórek organizacyjnych ds. public relations i komunikacji społecznej
- rzecznicy prasowi
Cele
Doskonalenie umiejętności zarządzania relacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi w urzędzie poprzez planowanie i prowadzenie profesjonalnych i efektywnych działań public relations
Efekty szkolenia
- poszerzenie wiedzy na temat kluczowych zagadnień z zakresu public relations, w tym poznanie aktualnych trendów i dobrych praktyk w tej dziedzinie w administracji publicznej
- rozwój umiejętności przydatnych w działaniach, związanych z kształtowaniem wizerunku urzędu lub instytucji publicznej
Program
- Specyfika public relations w administracji publicznej, w tym czynniki wpływające na wizerunek urzędów i instytucji publicznych
- Prezentacja wyników badań i dobrych praktyk w zakresie public relations w urzędach
-
Planowanie działań PR w urzędzie i zasady tworzenia strategii public relations, w tym:
- określanie celu strategicznego i celu komunikacyjnego,
- grupy docelowe,
- kluczowe przekazy,
- taktyka,
- narzędzia PR,
- harmonogram i budżet;
- Komunikacja wewnętrzna, w tym najważniejsze metody i narzędzia wykorzystywane w kształtowaniu relacji wewnętrznych
-
Kontakty z dziennikarzami, w tym:
- zasady pisania informacji prasowych i sprostowań oraz przeprowadzania autoryzacji,
- sposoby przygotowywania konferencji prasowych i spotkań z dziennikarzami;
- Planowanie i organizacja eventów
- Obsługa prezydialna kierownictwa urzędu, w tym przygotowywanie udziału członków kierownictwa w oficjalnych spotkaniach oraz precedencja stanowisk kierowniczych w Polsce
- Internet i media społecznościowe w działaniach komunikacyjnych urzędów
- Wyzwania i perspektywy rozwoju PR w administracji publicznej