Zakres szkolenia
KOMPETENCJE I ROZWÓJTytuł szkolenia
Budowanie zaangażowania pracowników
Termin
21-11-2016, 22-11-2016
Czas trwania
14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, dyskusje, symulacje rozmów z pracownikami, autodiagnozy.Liczba uczestników
14.Koszt
900.00 PLNAdresat
- kadra kierownicza różnych szczebli
- koordynatorzy projektów
- osoby pretendujące do ról kierowniczych w administracji w przyszłości
Cele
- uświadomienie roli przełożonego w budowaniu i utrzymywaniu zaangażowania pracowników
- poznanie nowoczesnych modeli budowania zaangażowania
- wzmocnienie umiejętności diagnozowania głównych motywatorów
- przećwiczenie skutecznych metod wpływania na zaangażowanie
Efekty szkolenia
- pogłębienie wiedzy nt. metod budowania zaangażowania
- zwiększenie elastyczności w dopasowaniu działań kierowniczych do potrzeb pracowników
- zaplanowanie działań wpływających na wzrost zaangażowania członków własnego zespołu
Program
- Wpływ poziomu zaangażowania pracowników na efektywność realizacji zadań i budowanie wizerunku organizacji
- Czym jest motywacja i zaangażowanie – podstawowe różnice
- Kluczowe czynniki spełnienia zawodowego – kiedy czujemy się najbardziej zaangażowani
- Zachowania pracowników świadczące o zaangażowaniu lub jego braku – charakterystyka zaangażowanego pracownika
- Postawa kierownicza budująca lub osłabiająca zaangażowanie
- Trzy rodzaje zaangażowania pracowników wg. J.Meyera i N.Allen
- Zaangażowanie a związek pracownika z organizacją - główne motywy: „chcę tu być, potrzebuję tu być ,powinienem tu być”
- Diagnoza motywatorów pracowników - do czego dążą, jakiego środowiska potrzebują, jakich „rekompensat” oczekują
- Na co mam wpływ jako menedżer - analiza własnych działań kierowniczych w kontekście budowania zaangażowania
- Określenie własnego „kodu motywacyjnego”
- Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi pracowników
- Zwiększanie zakresu wpływu pracownika – w jakich obszarach warto przekazywać pracownikowi możliwość podjęcia decyzji
- Motywujące stawianie celów w rozmowie kontraktującej
- Dopasowanie sposobu delegowania zadań do potrzeb pracownika
- Techniki komunikacyjne budujące zaangażowanie – docenianie i konstruktywna krytyka
- Jak wpływać na poziom osobistego zaangażowania