Tytuł szkolenia

Akademia Zarządzania Projektami w Administracji Publicznej poziom 1 – realizacja projektów - szkolenie dla liderów projektów i członków zespołów projektowych

Termin

26-05-2025, 27-05-2025, 28-05-2025

Termin

26-28.05.2025

Czas trwania

24 godziny dydaktyczne (3 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

20

Koszt

2400.00 PLN

Prowadzący

Marcin Opas

Adresat

  • Osoby zainteresowane nabyciem podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania projektami. Doświadczenie uczestników szkolenia w elementach kompetencji w zarządzaniu projektami nie jest obowiązkowe. Pomocnym jest, jeśli uczestnik stosował już do pewnego stopnia wiedzę w zarządzaniu projektami.

Cele

Zapoznanie lub uporządkowanie wiedzy uczestników szkolenia o wybranych zagadnieniach z podstaw zarządzania projektami oraz ich wykorzystania w realizacji strategii organizacji.

Efekty szkolenia

1. Uczestnicy po ukończeniu szkolenia wiedzą (rozumieją, znają):

a. kluczowe aspekty praktycznego zarządzania projektami,

b. najważniejsze pojęcia i terminy związane z zarządzaniem projektami,

c. wybrane techniki i narzędzia wykorzystywane na różnych etapach cyklu życia projektu,

d. zasady profesjonalnego planowania, realizowania, monitoringu i zamykania projektu.

2. Uczestnicy po ukończeniu szkolenia potrafią w podstawowym zakresie:

a. ocenić konieczność powołania projektu do realizacji danego przedsięwzięcia,

b. opracować uzasadnienie biznesowe dla projektu,

c. zaplanować realizację projektu,

d. monitorować postępy realizacji projektu.

Program

1. Wprowadzenie do zagadnienia zarządzania projektami:

  • definicja projektu, programu, portfela
  • różnica pomiędzy projektem/programem a działalnością stałą w administracji publicznej
  • kiedy i dlaczego warto zdefiniować projekt?

2. Strategia a projekty oraz struktury organizacyjne.

3. Korzyści z zarządzania projektowego.

4. Cykl życia projektu:

  • model fazowy wraz z jego umiejscowieniem w działalności organizacji
  • korzyści z korzystania z modelu fazowego.

5. Analiza otoczenia oraz interesariuszy projektu i ich oczekiwań:

  • metody analizy otoczenia i interesariuszy
  • mapa interesariuszy
  • rejestr interesariuszy.

6. Struktura zarządzania projektem:

  • główni uczestnicy, ich role i odpowiedzialności
  • macierz RACI.

7. Zarządzanie zespołem projektowym:

  • lider a zespół – przewodzenie w zespole,
  • motywowanie członków zespołu.

8. Tworzenie struktury podziału prac (WBS):

  • zasady tworzenia,
  • rodzaje WBS,
  • alokacja zasobów.

9. Harmonogramowanie:

  • metoda ścieżki krytycznej,
  • wykres Adamieckiego/Gantt’a.

10. Budżetowanie:

  • powiązanie z WBS i harmonogramem,
  • zasady tworzenia budżetów.

11. Monitorowanie projektu:

  • rola monitorowania i controllingu w zarządzaniu projektami,
  • wykorzystanie MonAlizy 2.0 do monitorowania projektów,
  • metoda wartości wypracowanej (Earned Value Method),
  • analiza trendu kamieni milowych.

12. Zarządzanie ryzykiem w projektach:

  • identyfikacja,
  • analiza jakościowa i ilościowa,
  • metody reakcji,
  • monitoring ryzyka.