Zakres szkolenia
WiedzaTytuł szkolenia
5 kluczowych rozmów kierownika - oczekiwania, rozwój osobisty, rezultaty, konflikt i mediacje
Termin
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz.9.00-16.00
Forma zajęć
wykład, dyskusja, testy, studia przypadków, ćwiczenia interaktywneLiczba uczestników
15Koszt
830.00 PLNAdresat
• kadra kierownicza urzędów • pracownicy komórek ds. kadr i szkoleń • koordynatorzy zespołów projektowych w urzędach
Cele
Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji z podwładnymi i współpracownikami
Efekty szkolenia
• poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej w odniesieniu do podwładnych i współpracowników • podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych
Program
1. Rozmowa jako podstawa komunikacji interpersonalnej
2. Umiejętność prowadzenia partnerskiego dialogu warunkiem prawidłowego zarządzania ludźmi
3. Efektywna komunikacja w trakcie rozmowy: werbalna i niewerbalna
4. Identyfikacja indywidualnego stylu komunikowania się z innymi
5. Rozmowa na temat oczekiwań i rezultatów
- styl kierowania a sposób prowadzenia rozmowy
- przygotowanie do rozmowy
- samoocena pracownika a sposób prowadzenia rozmowy
- wyrażanie szacunku i uznania
- przekazywanie konstruktywnych uwag krytycznych
6. Rozmowa na temat rozwoju
- dotychczasowe efekty pracy a kierunki rozwoju pracownika
- podmioty uczestniczące w procesie rozwoju pracownika
- przegląd metod i narzędzi możliwych do wykorzystania w procesie rozwoju
7. Kierownik wobec konfliktów
- tradycyjne a nowoczesne podejście do zjawiska konfliktu
- strategie rozstrzygania konfliktów – rola menedżera
- pojęcie mediacji
- mediacje a negocjacje – podobieństwa i różnice
- przegląd skutecznych metod mediacyjnych
8. Relacje interpersonalne jako źródło stresu w miejscu pracy
- typy trudnych współpracowników;
- sposoby podejścia do ludzi o różnym charakterze;
- strategie radzenia sobie z presją i manipulacją.
9. Błędy najczęściej popełniane w trakcie prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych oraz sposoby zapobiegania im