Zakres szkolenia

Wiedza

Tytuł szkolenia

5 kluczowych rozmów kierownika - oczekiwania, rozwój osobisty, rezultaty, konflikt i mediacje

Termin

21-04-2015, 22-04-2015

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz.9.00-16.00

Forma zajęć

wykład, dyskusja, testy, studia przypadków, ćwiczenia interaktywne

Liczba uczestników

15

Koszt

830.00 PLN

Adresat

• kadra kierownicza urzędów • pracownicy komórek ds. kadr i szkoleń • koordynatorzy zespołów projektowych w urzędach

Cele

Doskonalenie umiejętności budowania partnerskich relacji z podwładnymi i współpracownikami

Efekty szkolenia

• poszerzenie wiedzy z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej w odniesieniu do podwładnych i współpracowników • podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z trudnościami prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych

Program

1. Rozmowa jako podstawa komunikacji interpersonalnej

2. Umiejętność prowadzenia partnerskiego dialogu warunkiem prawidłowego zarządzania ludźmi

3. Efektywna komunikacja w trakcie rozmowy: werbalna i  niewerbalna

4. Identyfikacja indywidualnego stylu komunikowania się z innymi

5. Rozmowa na temat oczekiwań i rezultatów

  • styl kierowania a sposób prowadzenia rozmowy
  • przygotowanie do rozmowy
  • samoocena pracownika a sposób prowadzenia rozmowy
  • wyrażanie szacunku i uznania
  • przekazywanie konstruktywnych uwag krytycznych

6. Rozmowa na temat rozwoju

  • dotychczasowe efekty pracy a kierunki rozwoju pracownika
  • podmioty uczestniczące w procesie rozwoju pracownika
  • przegląd metod i narzędzi możliwych do wykorzystania w procesie rozwoju

7. Kierownik wobec konfliktów

  • tradycyjne a nowoczesne podejście do zjawiska konfliktu
  • strategie rozstrzygania konfliktów – rola menedżera
  • pojęcie mediacji
  • mediacje a negocjacje – podobieństwa i różnice
  • przegląd skutecznych metod mediacyjnych

8. Relacje interpersonalne jako źródło stresu w miejscu pracy

  • typy trudnych współpracowników;
  • sposoby podejścia do ludzi o różnym charakterze;
  • strategie radzenia sobie z presją i manipulacją.

9. Błędy najczęściej popełniane w trakcie prowadzenia kluczowych rozmów kierowniczych oraz sposoby zapobiegania im