Tytuł szkolenia

ONLINE LIVE MANAGEMENT 4.0 Coachingowy Styl Zarządzania

Termin

19-04-2021, 20-04-2021

Termin

19-20.04.2021

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych) godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie on-line

Liczba uczestników

16

Koszt

650.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

Warsztat przeznaczony do osób zarządzających zespołami (dyrektorów, kierowników, naczelników), które chcą:

  • łatwiej zarządzać swoim zespołem i osiągać ponadprzeciętne wyniki pracy
  • budować trwalsze relacje z pracownikami (m.in. zmniejszające rotację, budujące autorytet menadżera oraz dające silniejszą motywację do efektywniejszej i skuteczniejszej pracy)
  • Rozszerzyć swój wachlarz stosowanych stylów zarządzania
  • Zwiększyć samodzielność i odpowiedzialność całego zespołu jak i poszczególnych jego członków

Cele

Celem szkolenia jest nabycie przez menadżerów umiejętności:

  • Zwiększania samodzielności i odpowiedzialności pracowników w swoim zespole
  • Zbudowania umożliwiającej zastosowanie narzędzi coachingowych relacji z podwładnymi
  • Prawidłowego wspierania podwładnych przy wykorzystaniu struktur rozmów coachingowych
  • Uruchamiania dodatkowej motywacji do realizacji zadań zarówno w sobie jak i wśród swoich podwładnych
  • Radzenia sobie z oporem i ograniczającymi przekonaniami swoich rozmówców
  • Zwiększania skuteczność i efektywność pracy własnej oraz całego zespołu

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Stosować w określonych sytuacjach niedyrektywny styl zarządzania
  • Prawidłowo wykorzystywać modele i struktury rozmów o charakterze coachingowym z pracownikiem
  • Przepracowywać przekonania ograniczające podwładnych

Program

  1. Dlaczego Coachingowy Styl Zarządzania?
    1. Dzisiejsze rafy organizacyjne – trudności i przeszkody (zachowania podwładnych i sytuacje w zespołach), z którymi coraz trudniej radzić sobie dzisiejszym menadżerom, a dla których Coachingowy Styl Zarządzania przynosi najszybsze i najskuteczniejsze efekty
    2. Dyrektywny vs niedyrektywny sposób zarządzania – analiza SWOT dzisiejszych modeli i stylów zarządzania pod kątem efektywności i wyników biznesowych (m.in. organizacje holokratycznych, turkusowe zarządzanie, klasyczne metody zarządzania)
    3. Spiral Dynamics – etapy ewolucji świadomości zarządczej i organizacyjnej i pozycja dzisiejszych organizacji
  2. Czym jest Coachingowy Styl Zarządzania
    1. Podstawowe założenia Coachingowego Stylu Zarządzania
    2. Sytuacyjne podejście do wspierania rozwoju i skuteczności podwładnego
    3. Prawdy i mity dotyczące coachingu i coachingowego stylu zarządzania
  3. Narzędzia przydatne menadżerom – struktury coachingu
    1. Kontraktowanie rozmowy z pracownikiem
    2. Najskuteczniejsze struktury Whitmora, Epsteina i Egana
    3. Sposób wprowadzania rozmów coachingowych do relacji z pracownikiem
    4. Symptomy sytuacji w których warto uruchamiać struktury coachingowe

 

  1. Priorytet CELU czy DROGI – dylemat menadżerski, czy…?
    1. Praca z celem, techniki i narzędzia prakseologii wspierające etap ustalania celów i zwiększające osiągane efekty
    2. Doświadczenie drogi w kontekście celu - wartości w życiu i biznesie ujęcie S.Lachowskiego, T.Sedláčka
    3. Metody zwiększania efektywności i skuteczności działania Nonaki, Stolarzewicza, Covaya,
  2. Kluczowe kompetencje coachingowe menadżera
    1. Umiejętność budowania relacji umożliwiającej wejście na poziom coachingowi
    2. Metody zadawania mocnych pytań
    3. Wielopoziomowość słuchania – umiejętność przechodzenia pomiędzy poziomami aktywnego słuchania
    4. Feedback, Feedforward i Feed’In – prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej oraz jego najskuteczniejsze formy w zależności od sytuacji
    5. Udzielanie informacji zwrotnej w modelu STAGES
    6. Wydobywanie mistrzostwa – stawianie wyzwań (metody Altmanna, Juliusza II, Bransona, Welcha i Waltona)
  3. Inspirowanie podwładnego do samodzielnego poszukiwania rozwiązań
    1. Zasady Solution Focused Brief Therapy – SFBT
    2. Rozwiązywanie problemu vs kreowanie rozwiązania – poszukiwanie optymalnego rozwiązania
    3. Metody kreatywnego poszukiwania rozwiązania do stosowania w relacji 1 na 1 z pracownikiem
    4. Technika bodźcowania w celu uruchomienia samodzielności w poszukiwaniu rozwiązań
  4. Praca z przekonaniami i wartościami pracowników
    1. Piramida Batesona i poziomy neurologiczne Diltsa
    2. Przekonania ograniczające i wspierające w kontekście Analiza Pola Sił Lewina
    3. Praca z wartościami w kontekście rozwojowych rozmów z pracownikiem w sytuacji pracy
  5. Narzędzia coachingowe zwiększające efektywność i skuteczność działania
    1. Struktura motywacyjna Stolarzewicza
    2. Analiza Pola Sił Kurta Lewina
    3. Pełen Model Kompetencji Zmiany Stolarzewicza
    4. Model KASH – wsparcie w dokonywaniu zmiany

Warsztat prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki której uczestnicy poznają poszczególne elementy programu na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw.

Warsztat składa się z mikrowykładów przeplatanych  symulacjami, ćwiczeniami indywidualnymi i zespołowymi, case study oraz moderowanymi dyskusjami. Dodatkowo podczas warsztatu wykorzystywane są różnorodne kwestionariusze, testy i ćwiczenia wykonywane również w zewnętrznych aplikacjach.