Zakres szkolenia
Zarządzanie ludźmi i zespołamiTytuł szkolenia
ONLINE LIVE Innowacyjny model zarządzania personelem - manager jako aktywny słuchacz, działacz i obrońca
Termin
27-28.05.2021
Czas trwania
2 dni szkoleniowe, 16 godzin dydaktycznych (godz. 9.00-16.00)
Forma zajęć
onlineLiczba uczestników
16Koszt
600.00 PLNProwadzący
Barbara GańczaAdresat
Kadra zarządzająca w administracji publicznej i biznesie
Cele
Przedstawienie nowych, obecnie pożądanych metod zarządzania ludźmi i zespołami w zmieniających się warunkach. Nabycie umiejętności diagnozy emocji występujących w zespole tak, by dzięki technikom komunikacji sprawniej realizować cele i zadania jednostki. Wzmocnienie swoich kompetencji liderskich.
Efekty szkolenia
Uczestnicy otrzymują praktyczne narzędzia by efektywniej zarządzać swoimi pracownikami uwzględniając emocje występujące w zespole. Poznają swój styl zarządzania i poziom kompetencji liderskich , które osiągnęli. Ponadto uczestnicy poznają metody skutecznej komunikacji w sytuacjach konfliktowych zarówno z całym zespołem jak i poszczególnymi podwładnymi. Dzięki możliwości zastosowania technik motywacyjnych i aktywnego słuchania uczestnicy osiągną lepsze rezultaty w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów zespołu oraz zbudują pozytywną atmosferę w pracy.
Program
I MODUŁ Tworzenie zespołu w oparciu o misję i zadania jednostki 1. Człowiek a zespół- umiejętność doboru pracowników. 2. 4 rodzaje zespołów: a/zespół wielopokoleniowy b/ zespół konserwatywny c/ zespół młody (pokolenie millenialsów) d/ zespół międzynarodowy 3. Role w grupie- zachowania społeczne. 4. Magiczna liczba 6 -budowanie zespołu w oparciu o wybrane modele FRIS, DISC- na przykładach 5. Grupa zadaniowa – jakie typy osobowości opóźniają wykonanie zadania. II MODUŁ Autodiagnoza skuteczności managerskiej- stopień posiadanych umiejętności: 1. Budowanie autorytetu a/ rola i zadania managera w nowoczesnej firmie b/ wizerunek managera c/ wiedza i kompetencje d/ekspert czy opiekun? 2.Rozwiązywanie konfliktów a/najczęściej występujące konflikty b/metody diagnozujące rodzaj i przyczynę konfliktu 3. Orientacja na cel a/ wyznaczanie celu głównego i celów pobocznych b/ przewidywanie konsekwencji krótko i długoterminowych po osiągnięciu celu c/utrzymywanie wysokiego poziomu realizacji zadań przez zespół w drodze do osiągnięcia celu d/ narzędzia kontroli realizacji poszczególnych etapów 4. Zarządzanie trudnymi emocjami a/ stres jako przyczyna zaburzeń w pracy zespołu b/ analiza sytuacji stresowych dla zespołu i managera c/ narzędzia eliminujące eskalację emocji d/ gniew, złość i niepewność- jako „ciche” emocje a ich skutki dla funkcjonowania zespołu III MODUŁ Innowacyjny model zarządzania personelem- czym jest? 1. 10 błędów w zarządzaniu zespołem a/ jak uniknąć błędów i diagnozować ich występowanie b/ działania naprawcze 2. Decyzyjność wtórna a bycie liderem a/ definicja decyzyjności wtórnej b/ zalety i wady decyzyjności wtórnej c/ rola lidera a decyzyjność wtórna 3. Motywowanie różnych rodzajów zespołów. a/ pozafinansowe narzędzia motywacyjne dla poszczególnych pokoleń b/ budowanie wspólnych wartości c/ wzmacnianie zaangażowania pracowników w sprawy firmy d/ jak rozwijać kreatywność zespołu 4. Zmień strategię – zarządzanie przez wspieranie. a/ jak i przed czym bronić zespół? b/ budowanie zaufania przez realizację potrzeb pracowników c/ typowe reakcje managera (dominujące zachowania) d/ wprowadzenie nawyku właściwych reakcji 5. Wprowadzanie komunikacji oddolnej – co zrobić by pracownicy mówili bez strachu przed konsekwencjami? a/ rola aktywnego słuchania b/ nowe metody komunikacji z pracownikami o różnych wartościach IV MODUŁ Zmiana jako proces w dynamicznie rozwijającej się firmie. 1. Wsparcie działu IT we wprowadzaniu zmian a/ zasoby informatyczne b/ wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych 2. Jak wprowadzić zmianę w opornym zespole? a/ techniki opanowania negatywnego nastawienia do zmian b/ spójność wartości personelu i firmy jako siła napędowa do akceptacji zmian c/ wpływ pracowników na wizję zmiany w firmie 3. Zarządzanie zadaniami – efektywne współdzielenie pracy. a/ etapy rozwoju zawodowego pracownika b/ rozwój osobisty pracowników c/ model psychologiczny pracownika jako istotny element w przydzielaniu zadań 4. Nowe stanowisko czy delegowanie zadań? a/ jak właściwie delegować zadania b/jak i kiedy kontrolować ich wykonanie c/ plusy i minusy zatrudniania nowego pracownika 5. Proces rozwijania kompetencji zespołowych w procesie zmian. a/ tworzenie przestrzeni i płaszczyzny do rozwoju potencjału zespołu b/ rozwój komunikacji pionowej - znaczenie informacji zwrotnej (pozytywna, konstruktywna, motywująca) - rola pochwał w ocenach pracowników - korygowanie niepożądanych zachowań pracowników 6. Podsumowanie- wnioski . |