Zakres szkolenia
Zarządzanie projektamiTytuł szkolenia
Badania potrzeb i testy użyteczności - jak tworzyć usługi, których chcą odbiorcy
Termin
15.02.2022
Czas trwania
7 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
Szkolenie online. Warsztat z elementami wykładuLiczba uczestników
16Koszt
420.00 PLNAdresat
- Kierownicy działów odpowiadających za obsługę klientów w instytucjach
- Osoby zaangażowane w planowanie i realizowanie nowych usług cyfrowych w administracji publicznej
- Osoby odpowiadające za komunikację w instytucjach publicznych
Cele
Warsztat ma pokazać uczestnikom, jak duże znaczenie dla powodzenia projektów mają badania potrzeb oraz testy użyteczności. Na koniec zajęć uczestnicy powinni wiedzieć, w jaki sposób sami, szybko i sprawnie, mogą sprawdzać koncepcje i testować użyteczność swoich rozwiązań, tak aby mieć pewność, że budują coś, co odpowiada na potrzeby użytkowników.
Efekty szkolenia
Uczestnicy:
- wiedzą, czym jest projektowanie doświadczeń użytkownika (ux)
- wiedzą, jak badać i testować koncepcje i rozwiązania z użytkownikami
- znają i potrafią stosować wybrane metody badawcze w procesie projektowym
- potrafią ułożyć scenariusz prostego badania potrzeb metodą IDI (indywidualne badanie pogłębione)
- potrafią przeprowadzić proste testy użyteczności
- znają i potrafią korzystać z narzędzi syntezy wyników badań: persony, mapy empatii
- potrafią rekrutować uczestników do badań
Program
- Wprowadzenie: czym jest projektowanie doświadczeń
- Przygotowanie do badania potrzeb - jak rekrutować
- Budowa scenariusza badawczego
- Prowadzenie badania - jak rozmawiać
- Synteza - jak wyciągać wnioski
- Czym jest użyteczność
- Przegląd metod testowania użyteczności
- Przygotowanie do testów - scenariusze użycia
- Prowadzenie testów użyteczności