Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej

Termin


07-12-2017, 08-12-2017

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach

Liczba uczestników

15

Koszt

850 zł

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
  •  pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę w zakresie prowadzenia postępowań z zakresu skarg i wniosków oraz petycji

Cele

  • przedstawienie regulacji ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
  • omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach i wnioskach
  • wskazanie kryteriów wyróżnienia petycji, skargi i wniosku

Efekty szkolenia

  • nabycie umiejętności udzielania prawidłowych odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
  • pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań w zakresie petycji, skarg oraz wniosków 

Prowadzący

Daniel Nowicki

Blok szkoleniowy

Wiedza

Program

  • pojęcie petycji
  • pojęcie skargi  i wniosku
  • relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
  • podmioty uprawnione do wnoszenia petycji, skarg i wniosków
  • właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
  • związek postępowania w sprawie petycji i skargi z postępowaniem administracyjnym
  • formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku
  • przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
  • terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
  • sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosku
  • sposoby rozpatrzenia petycji, skargi i wnioski
  • organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie