Zakres szkolenia

Wiedza

Tytuł szkolenia

Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej

Termin

16-06-2016, 17-06-2016

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach

Liczba uczestników

15

Koszt

850.00 PLN

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
  •  pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę w zakresie prowadzenia postępowań z zakresu skarg i wniosków oraz petycji

Cele

  • przedstawienie nowych regulacji o petycjach
  • przedstawienie praktyczne aspektów realizacji przepisów o skargach i wnioskach

Efekty szkolenia

  • pozyskanie umiejętności udzielania odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
  • pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań uproszczonych w zakresie petycji, skarg oraz wniosków

Program

  • prawo do wnoszenia petycji, skarg i wniosków
  • właściwość organów w s prawach petycji, skarg oraz wniosków
  • pojęcie petycji i sposoby rozpoznawania
  • pojęcie skargi  i wniosku
  • relacja postępowania w sprawie skargi i wniosku do postępowania administracyjnego
  • przebieg postępowania w sprawie skarg i wniosków
  • sposoby rozpatrzenia skargi i wnioski
  • nadzór i kontrola nad  przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków