Zakres szkolenia

HR

Tytuł szkolenia

ONLINE LIVE Zarządzanie zasobami ludzkimi w służbie cywilnej – aspekty organizacyjno-psychologiczne oraz prawne

Termin

27-10-2020, 28-10-2020

Termin

27-28.10.2020

Czas trwania

10 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe) godz. 10.00-14.00

Forma zajęć

Szkolenie on-line

Liczba uczestników

15

Koszt

420.00 PLN

Adresat

  • Pracownicy działów kadr
  • Kadra kierownicza wszystkich szczebli

Cele

  • Kompleksowy przegląd zagadnień składających się na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w Urzędzie.
  • Przedyskutowanie, zarówno „miękkich”, jak i „twardych” elementów prowadzenia nowoczesnej polityki personalnej w służbie cywilnej.

Efekty szkolenia

  • Poszerzenie wiedzy i umiejętności dotyczących organizacyjnych i psychologicznych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi
  •  Udoskonalenie znajomości przepisów prawa pracy oraz poprawa umiejętności stosowania przepisów w praktyce.

Program

  • Zadania nowoczesnego działu kadr
  • Rekrutacja i selekcja pracowników w administracji publicznej
    • Nabór zewnętrzny a nabór wewnętrzny
    • Przegląd metod i narzędzi rekrutacyjno-selekcyjnych
    • Najczęściej popełniane błędy i sposoby zapobiegania
  • Ocenianie pracowników w administracji publicznej
    • Pierwsza ocena i ocena okresowa członków korpusu służby cywilnej
    • Rozmowa oceniająca jako podstawa systemu ocen
    • Podstawowe pułapki oceniania i sposoby ich unikania
  • Rozwój i doskonalenie pracowników
    • Tworzenie indywidualnych programów rozwoju zawodowego
    • Przegląd metod możliwych do zastosowania w ramach IPRZ – wady i zalety każdej z nich
  • Rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej Urzędu
    • Znaczenie i zasady prowadzenia rozmów derekrutacyjnych oraz exit interviews

 

Formalne aspekty rekrutacji

 

  • Podstawy rekrutacji w SC  – kluczowe przepisy
  • Kryteria merytoryczne i wymagania osobowościowe
  • Przygotowanie ogłoszenia o naborze
  • Pierwszeństwo zatrudnienia
  • Wyższe stanowiska
  • Ponowne zatrudnienie
  • Określenie kryteriów rozmów kwalifikacyjnych, sposobu ich przeprowadzania
  • Sprawdzania przydatności kandydatów
  • Dobre praktyki europejskie, jako wytyczne
  • Udział kierowników w procesie rekrutacji – zasady
  • Proces decyzyjny – zgodność z prawem i  racjonalne zasady
  • Odpowiedzialność za wyniki rekrutacji
  • Ocena rezultatów rekrutacji – wskaźniki, mierniki, raporty

 

Warunki i sposoby przeprowadzania ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej

 

  • Obowiązek – poddanie się ocenie okresowej
  • Cele “normatywne” ocen okresowych
  • Formalizacja rozmowy oceniającej
  • Krytyka podwładnych w trakcie oceny - zasady i dopuszczalne granice
  • Analiza rezultatów ocen – wartość informacyjna i wartość formalno-prawna
  • Raporty podsumowujące oceny – raport roczny (przykład)

 

Szkolenia

 

  • Formalno-prawne podstawy szkolenia zatrudnionych w Służbie Cywilnej
  • Planowanie szkoleń
  • Indywidualny program rozwoju zawodowego członka korpusu służby cywilnej
  • Problematyka umów pracodawca-pracownik
  • Obowiązek szkoleniowy i czas szkolenia
  • Normy dotyczące szkoleń
  • Szkolenia wewnętrzne w systemie
  • Ocena szkoleń – zasady i dokumentacja procesu
  • Ocena skuteczności szkoleń w skali Urzędu - przykład dokumentu