Zakres szkolenia

Umiejętności

Tytuł szkolenia

Budowanie zaangażowania pracowników

Termin

21-11-2016, 22-11-2016

Czas trwania

14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe),  godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne oraz zespołowe, dyskusje, symulacje rozmów z pracownikami, autodiagnozy.

Liczba uczestników

14

Koszt

900.00 PLN

Adresat

  • kadra kierownicza różnych szczebli
  • koordynatorzy projektów
  • osoby pretendujące do ról kierowniczych w administracji w przyszłości

Cele

  • uświadomienie roli przełożonego w budowaniu i utrzymywaniu zaangażowania pracowników
  • poznanie nowoczesnych modeli budowania zaangażowania
  • wzmocnienie umiejętności diagnozowania głównych motywatorów
  • przećwiczenie skutecznych  metod wpływania na zaangażowanie

Efekty szkolenia

  • pogłębienie wiedzy nt. metod budowania zaangażowania
  • zwiększenie  elastyczności   w  dopasowaniu działań kierowniczych do  potrzeb pracowników
  • zaplanowanie działań wpływających na wzrost zaangażowania członków własnego zespołu

Program

  • Wpływ poziomu zaangażowania pracowników na efektywność realizacji zadań i budowanie wizerunku organizacji
  • Czym jest motywacja i zaangażowanie – podstawowe różnice
  • Kluczowe czynniki spełnienia zawodowego – kiedy czujemy się najbardziej zaangażowani
  • Zachowania pracowników świadczące o zaangażowaniu lub jego braku – charakterystyka zaangażowanego pracownika
  • Postawa kierownicza budująca lub osłabiająca zaangażowanie
  • Trzy rodzaje  zaangażowania pracowników wg. J.Meyera i N.Allen
  • Zaangażowanie a związek pracownika z organizacją - główne motywy: „chcę tu być, potrzebuję tu być ,powinienem tu być”
  • Diagnoza motywatorów pracowników - do czego dążą, jakiego środowiska potrzebują, jakich „rekompensat” oczekują
  • Na co mam wpływ jako menedżer - analiza własnych działań kierowniczych w kontekście budowania zaangażowania
  • Określenie własnego „kodu motywacyjnego”
  • Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi pracowników
  • Zwiększanie zakresu wpływu pracownika – w jakich obszarach warto przekazywać pracownikowi możliwość podjęcia decyzji
  • Motywujące stawianie celów w rozmowie kontraktującej
  • Dopasowanie sposobu delegowania zadań do potrzeb pracownika
  • Techniki komunikacyjne budujące zaangażowanie – docenianie i konstruktywna krytyka
  • Jak wpływać na poziom osobistego zaangażowania