Zakres szkolenia

Etyka

Tytuł szkolenia

Profesjonalny doradca ds. etyki w służbie cywilnej

Termin

19-03-2020, 20-03-2020

Termin

19-20.03.2020

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

prezentacja, ćwiczenia, warsztaty

Liczba uczestników

15

Koszt

850.00 PLN

Adresat

  • doradcy ds. etyki w służbie cywilnej
  • osoby zainteresowane podniesieniem kompetencji interpersonalnych, głównie w kontekście inteligencji emocjonalnej i budowania dobrych relacji z innymi

Cele

Nabycie kompetencji w zakresie komunikacji i relacji z osobami zgłaszającymi się do doradców etycznych, rozwój kompetencji miękkich, niezbędnych do skutecznego pełnienia funkcji doradcy ds. etyki w służbie cywilnej.

Efekty szkolenia

  • nabycie umiejętności komunikowania się z osobami zgłaszającymi się do doradców etycznych
  • nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb osób zgłaszających się do doradcy etycznego i dobory metod ich wsparcia

Program

  • Zarządzanie emocjami: czym są emocje, schemat ich powstawania, rozpoznawanie emocji własnych emocji (samopoznanie) oraz emocji innych ludzi
  • Kluczowe umiejętności i nawyki emocjonalne (samoświadomość, motywacja własna, empatia, umiejętności społeczne).
  • Nawyki emocjonalne niezbędne do pełnienia funkcji doradcy ds. etyki
  • Sposoby kontrolowania własnych emocji w sytuacjach stresowych, konfliktowych, zarządzanie stresem, techniki świadomego usuwania, rozładowywania napięcia emocjonalnego u siebie i u innych osób
  • Wybrane narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej (pytania jako metoda zbierania informacji, techniki sekwencyjnego zadawania pytań, parafrazy, odzwierciedlenie uczuć, obiektywne interpretowanie) w kontekście trudnych emocjonalnie sytuacji
  • Odczytywanie mowy ciała rozmówcy – komunikacja niewerbalna.
  • Techniki asertywne, które pomagają budować empatie i relacje społeczne
  • Mechanizmy wywierania wpływu, manipulacje, obrona przed manipulacją
  • Rozumienie oczekiwań osób zgłaszających się do doradcy etycznego
  • Dylematy etyczne, konflikt interesów, konflikt lojalności
  • Mechanizm trójkąta dramatycznego dr Stephena Karpmana - jak tworzyć konstruktywne relacje poza trójkątem
  • Techniki skutecznego przekazywania informacji trudnych i niepopularnych