Tytuł szkolenia

Zarządzanie konfliktem. Warsztat praktyczny

Termin

13-05-2024, 14-05-2024

Termin

13-14.05.2024

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne. Warsztaty (zadania, symulacje, gry menadżerskie)

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Krzysztof Bobiński

Cele

  • Zdobycie umiejętności rozpoznawania i analizy konfliktów w miejscu pracy.
  • Rozwinięcie umiejętności skutecznego zarządzania konfliktami.
  • Zrozumienie strategii prewencyjnych mających na celu minimalizowanie występowania konfliktów.

Efekty szkolenia

Uczestnicy:

  • zdobędą umiejętności analizy źródeł konfliktów, co umożliwi bardziej precyzyjne i zorientowane podejście do ich rozwiązania.
  • nabędą umiejętności stosowania różnych strategii zarządzania konfliktem w zależności od sytuacji.
  • będą świadomi roli kultury organizacyjnej w powstawaniu konfliktów i zdolni do przyczyniania się do budowania pozytywnego środowiska pracy.
  • Będą stosować umiejętności komunikacyjne i techniki prewencyjne, zmniejszając potencjalne źródła konfliktów.

Program

Konflikt na ogół kojarzy się negatywnie, ale nie zawsze jest zjawiskiem niepożądanym. Konflikt jest nieodłącznym elementem rozwoju zespołów, jeżeli jest umiejętnie pokierowany. Jak odróżnić użyteczny konflikt od destrukcyjnego? I przede wszystkim jak nim pokierować? Odpowiedzi można znaleźć na warsztacie

  1. Wprowadzenie do konfliktów w miejscu pracy
    • Definicja konfliktu
    • Rodzaje konfliktów
  2. Analiza źródeł konfliktu
    • Narzędzia analizy
    • Mapowanie konfliktów
  3. Strategie zarządzania konfliktem
    • Indywidualny styl zarządzania konfliktem
    • Współpraca, unikanie czy użycie siły?
  4. Umiejętności komunikacyjne w zarządzaniu konfliktem
    • Aktywne słuchanie
    • Wyrażanie swoich myśli i uczuć
    • Jasne formułowanie oczekiwań
  5. Dynamika konfliktu
    • Fazy konfliktu
    • Rola emocji w konflikcie
  6. Narzędzia komunikacyjne
    • Asertywność
    • Konstruktywne udzielanie informacji zwrotnej
  7. Rola lidera w zarządzaniu konfliktem
    • Budowanie zaufania
    • Inspiracja do współpracy
    • Rozwijanie umiejętności zespołowych
  8. Planowanie działań prewencyjnych
    • Analiza potencjalnych źródeł konfliktów
    • Wdrażanie programów prewencyjnych