Tytuł szkolenia

Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej

Termin

09-11-2020, 10-11-2020

Termin

9-10.11.2020

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach

Liczba uczestników

15

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Daniel Nowicki

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
 
  • pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych chcący uzupełnić swoją wiedzę na temat skarg i wniosków oraz petycji

Cele

  • przedstawienie regulacji ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
 
  • omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach

i wnioskach i petycjach (kryteria rozróżnienia)

Efekty szkolenia

  • nabycie umiejętności udzielania prawidłowych odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
 
  • pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań

w zakresie petycji, skarg oraz wniosków 

Program

  • Pojęcie petycji, skargi  i wniosku
  • Relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
  • Właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
  • Postępowanie w sprawie petycji i skargi a postępowanie administracyjne
  • Formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku
  • Przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
  • Terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
  • Sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosku
  • Sposoby rozpatrywania petycji, skarg i wniosków
 
  • Organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie