Zakres szkolenia

HR

Tytuł szkolenia

ONLINE LIVE Podnoszenie kwalifikacji zatrudnionych. Przepisy, organizacja oraz ewaluacja szkoleń

Termin

27-08-2020

Termin

27.08.2020

Czas trwania

5 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 10.00-14.00

Forma zajęć

Szkolenie on-line

Liczba uczestników

15

Koszt

320.00 PLN

Prowadzący

Jarosław Marciniak

Adresat

  • Kierownicy i pracownicy komórek odpowiadających za politykę kadrową (w szczególności odpowiadający za szkolenia)
  • Kierownicy komórek organizacyjnych zainteresowani obszarem szkoleniowym

Cele

Celem szkolenia jest kompleksowe usprawnienie procesu podnoszenia kwalifikacji zatrudnionych. Celem jest również omówienie dobrych praktyk w obszarze szkoleń i rekomendowanych rozwiązań formalnych i organizacyjnych.

Efekty szkolenia

  • Poznanie rozwiązań - umożliwiających zgodne z prawem i efektywne zarządzanie systemem szkoleń.
  • Wprowadzenie dobrych mechanizmów planowania i ewaluacji szkoleń.
  • Poznanie narzędzi/ dokumentów – regulaminów, formularzy, ankiet, raportów - usprawniających proces podnoszenia kwalifikacji pracowników.

Program

  1. SZKOLENIA JAKO ROZWIĄZANIE SYSTEMOWE
  • System szkoleń – optymalne podejście
  • Właściwe rozumienie pojęcia szkoleń/rozwoju - ważne wytyczne dla pracowników i kadry kierowniczej
  • Zobowiązanie - jako kluczowy element systemu szkoleń
  • Zachowanie potencjału wiedzy i kompetencji w urzędzie/instytucji - powiązanie systemu szkoleń z najważniejszym wyzwaniem polityki personalnej
  • Funkcja wychowawcza systemu szkoleń - rozwiązania i zapisy
  • Przygotowanie systemu szkoleń wewnętrznych/ mentoringu - właściwe rozwiązania
  • Kreowanie postaw jako jeden z elementów strategii szkoleniowej instytucji
  • Struktura zespołu szkoleń w organizacji
  • Przykład optymalnego regulaminu podnoszenia kwalifikacji
  1. IDENTYFIKACJA I ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
  • Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
  • Metody analizy potrzeb
  • Narzędzia analizy potrzeb -  przykłady kwestionariuszy do analizy potrzeb szkoleniowych
  1. FORMALNO – PRAWNE WYTYCZNE DLA PROCESU SZKOLEŃ
  • Właściwe rozumienie przepisów k.p. i innych przepisów
  • Wzory/ przykłady optymalnych umów pracodawca-pracownik
  • Rodzaje szkoleń w organizacji – przegląd
  • Szkolenia zdalne w systemie – aspekty prawne i organizacyjne
  1. PLANOWANIE SZKOLEŃ
  • Zasady planowania szkoleń - 3 podejścia
  • Opracowanie planu i budżetu szkoleń - przykład dokumentu
  1. DOKUMENTACJA PROCESU PODNOSZENIA KWALIFIKACJI I OPTYMALNA EWALUACJA SZKOLEŃ
  • Ewaluacja szkoleń jako narzędzie rozwoju kompetencji
  • Ewaluacja szkoleń jako podstawa decyzji kadrowych i organizacyjnych
  • Sformalizowania ocena wiedzy, postaw, umiejętności i ocena efektów szkolenia - dobre praktyki
  • Ankiety, rozmowy, testy i inne narzędzia - przykłady dokumentów do ewaluacji szkoleń
  • Ewaluacja szkoleń w praktyce – rekomendacje dla uczestników
  • Przykład rocznego raportu podsumowującego obszar szkoleń w organizacji