Tytuł szkolenia

MANAGEMENT 4.0 Mistrz Wystąpień Publicznych – warsztaty opanowania skutecznych technik i metod na krótkie i długie wystąpienia!

Termin

10-06-2024, 11-06-2024

Termin

10-11.06.2024

Czas trwania

2 dni szkoleniowe (16 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

  • Warsztat przeznaczony dla osób, które chcą nabyć lub udoskonalić umiejętności związane z rozmaitymi wystąpieniami publicznymi – w małym czy dużym gronie, formalnych i nieformalnych.
  • Warsztaty rekomendowane zarówno osobom rozpoczynającym przygodę z wystąpieniami publicznymi jak i dla doświadczonych w tym zakresie ekspertów.

Cele

Podczas tego warsztatu skupiamy się na wykształceniu i wymodelowaniu prawidłowych umiejętności i nawyków w zakresie:

  • umiejętności przygotowania „story line” dla własnego wystąpienia/prezentacji oraz doboru czasu prezentacji, ilości slajdów i przedstawianego zakresu w zależności od rodzaju wystąpienia (ze szczególnym naciskiem na umiejętność tworzenia 4 slajdowych prezentacji z tzw. Briefem Menedżerskim
  • werbalnych i niewerbalnych elementów wystąpień publicznych
  • technik rozgrzewki przed wystąpieniem (wraz z elementami postawy, oddechu i kontrolą emocji)
  • metod zwiększających wyrazistość i ekspresję mowy (dobór technik w zależności od rodzaju uczestników) oraz elementów pracy głosem w kontakcie z publicznością
  • elementów pracy głosem przy dużym audytorium oraz elementów psychologii zarządzania tłumem – narzędzia wzbudzania aplauzu oraz pozytywnego nastawienia do prelegenta
  • technik radzenia sobie z tremą
  • metod radzenia sobie z krytyką ze strony słuchaczy
  • wystąpienia przed mniejszą i większą grupą osób
  • istotne aspekty wystąpienia podczas konferencji prasowych

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • przygotować „story line” dla własnego wystąpienia
  • skutecznie przemawiać do zarówno małego jak i dużego grona odbiorców
  • przyciągać uwagę swoich słuchaczy
  • radzić sobie z tremą oraz rozmaitymi zachowaniami ze strony słuchaczy

Program

  1. Szybkie przygotowywanie krótkich wystąpień podczas różnorodnych wydarzeń (np. wręczania nagród, reprezentowaniu firmy na konferencjach i wydarzeniach, spotkaniach formalnych oraz nieformalnych)
  • Umiejętność szybkiego kilkuminutowego przygotowywania treści wystąpienia
  • Technika budowania wystąpienia wokół metafory
  • Wykorzystywanie kotwic retorycznych
  • Praca z ciałem podczas wystąpienia
  • Metody pracy głosem podczas przemówień
  • Techniki pozyskiwania zainteresowania i aplauzu
  • Metody rozpoczynania i finalizowania wystąpienia
  1. Sposoby budowania i wzmacniania relacji biznesowych podczas wystąpień
  • Technika kalifornijskiego 20 sekundowego prezentowania siebie (lub rozwiązania lub firmy)
  • Technika kotwiczenia relacyjnych leadów w trakcie bankietów i swobodnych spotkań
  • Sposoby na kilkuminutowe prezentowanie rozwiązań oraz własnej organizacji
  1. Eliminacja błędnych nawyków prezentacyjnych
  • Eliminacja parawerbalnych dźwięków
  • Wpływ postawy ciała na percepcję odbiorców
  • Radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień publicznych
  1. Techniki prezentacji zarządczych przed decydentami (przełożonym, Ministrem, Sekretarzami Stanu etc)
  • Technika odwróconej piramidy informacyjnej
  • Trójkąt korzyści w emocjonalnej i racjonalnej argumentacji
  1. Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • Znajomość gotowców retorycznych
  • Wybrane techniki wpływu społecznego wspierającego wystąpienia publiczne
  • Techniki odpowiadania na niewygodne pytania

Zadanie wdrożeniowe (po zakończeniu szkolenia)

Przygotowanie własnej prezentacji (każdy z uczestników przygotowuje nagranie własnej ok. 10 minutowej prezentacji na określony temat – np. nowych rozwiązań produkcyjnych, akcji organizowanych przez firmę lub spotkania z pracownikami, klientami lub interesariuszami) i przesłanie jej w terminie 21 dni po zakończeniu szkolenia trenerowi

Indywidualna informacja zwrotna przekazywana przez trenera w trakcie rozmowy telefonicznej uczestnikowi dotycząca mocnych i słabych stron przygotowanej prezentacji wraz z praktycznymi poradami dotyczącymi zwiększenia skuteczności przekazu oraz dalszymi działaniami rozwojowymi.