Tytuł szkolenia

Etykieta w komunikacji oficjalnej, biznesowej i międzykulturowej

Termin

07-12-2023

Termin

7.12.2023

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

BRAK MIEJSC

Koszt

600.00 PLN

Prowadzący

Paweł Grotowski

Adresat

Pracownicy administracji publicznej związani z pionem komunikacji społecznej; biorący udział w spotkaniach krajowych i zagranicznych; współpracujący z mediami i dziennikarzami; reprezentujący siebie oraz swoją instytucję przed mediami, innymi instytucjami w Kraju i za granicą; występujący publicznie oraz prowadzący różnego rodzaju spotkania, konsultacje, narady także w trybie on-line.

Cele

Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych,

zwiększenie profesjonalizmu w kontaktach z innymi osobami i instytucjami oraz budowanie relacji oficjalnych i zawodowych w zgodzie zasadami etykiety.

Szkolenie skupia się na najważniejszych elementach współczesnej komunikacji biznesowej i oficjalnej w tym komunikacji werbalnej, epistolarnej oraz pozawerbalnej. Szkolenie zawiera także nowy komponent „etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji”, który odpowiada na wyzwania zdalnej pracy i częstych spotkań na platformach komunikacyjnych. Szkolenie porusza także zaganienia dotyczące poprawnych zachowań w relacjach oficjalnych, zastosowania zasady starszeństwa w relacjach służbowych, autoprezentacji i udziału w spotkaniach i naradach.

Efekty szkolenia

Dzięki szkoleniu, jego uczestnicy posiądą podstawowe informacje na temat procesu komunikacji. Poznają zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, sporządzania korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, a także wystąpień publicznych i prowadzenia wideo-rozmów on-line.

Uczestnicy poznają najważniejsze elementy komunikacji pozawerbalnej oraz nauczą się jej wykorzystywać w swoich wystąpieniach publicznych.

Dodatkowo uczestnicy poznają najważniejsze zasady etykiety związane z budowaniem relacji oficjalnych i zawodowych  jak również tworzenia pozytywnego wizerunku swojego oraz reprezentowanej instytucji.

Program

Wstęp

● historyczne źródła etykiety i jej ewolucja

● najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika

● zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych

● wszystko, co robimy jest komunikacją...

Część I - Etykieta w komunikacji 1

 komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna

 feedback czyli informacja zwrotna – NOWOŚĆ

 zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej

 zasady sporządzania korespondencji służbowej

 zasady sporządzania korespondencji elektronicznej

 nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie

 etykieta wideo rozmowy o wideo konferencji - NOWOŚĆ

 tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku

 elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Część II – Etykieta w komunikacji 2

 zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych

 zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych

 powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych

 przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych

 właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania

 elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i ineresująco – NOWOŚĆ

 zasady udziału w spotkaniach i naradach

 wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych

 sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

 

 

Część III - Etykieta w komunikacji międzykulturowej

● pochodzenie różnic międzykulturowych

● proksemika czyli dystanse społeczne

● kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne

● rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych

● kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna

● kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna

● kultura terminowa vs. nieterminowa

● kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna

● zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 6 wybranych regionach zawierające m.in. następujące elementy: kontakty towarzyskie, zawieranie znajomości, spotkania oficjalne, odniesienia kulturowe i religijne, kultura stołu, etykieta ubioru, budowanie długotrwałych relacji.

DO WYBORU: Stany Zjednoczone Ameryki, Kraje Zatoki Perskiej, Połwysep Indyjski, Kraje Afryki Subsaharyjskiej, Kraje Byłego ZSRR, Chiny, Japonia, Francja, Singapur, Kraje DACHL.