Zakres szkolenia

Szkolenia centralne

Tytuł szkolenia

Działanie urzędu w sytuacji kryzysowej

Termin

12-06-2023

Termin

24.08. - 24.11.2023

Czas trwania

16 sesji online, po 16 godzin dydaktycznych

Forma zajęć

wykład, mini wykład, ćwiczenia, case study, symulacje, dyskusja moderowana, praca w grupach, praca indywidualna, identyfikacja potrzeb

Liczba uczestników

15

Prowadzący

Zygmunt Dolata

Adresat

Członkowie korpusu służby cywilnej na stanowiskach kierowniczych i koordynujących w ministerstwach, KPRM, urzędach centralnych, urzędach terenowych na szczeblu wojewódzkim i powiatowym.

Cele

Sytuacja kryzysowa to sytuacja wpływająca negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, wywołująca poważne ograniczenia w działaniu organów administracji publicznej. Szkolenie ma na celu zaprezentowanie uwarunkowań i podstaw prawnych zarządzania oraz sposobu reagowania w sytuacji pojawienia się zagrożeń utrudniających działanie urzędu. Szkolenie odpowie na wyzwania, z którymi spotka się urząd reagując na pojawiający się kryzys i jego skutki. Zostaną przedstawione narzędzia w zakresie komunikacji kryzysowej (kto, komu, jak, kiedy i dlaczego?) oraz sposób ich wykorzystania (np. procedura przekazywania komunikatów zarówno dla prasy jak i do pracowników urzędu w sytuacji kryzysowej).

Efekty szkolenia

Uczestnik po ukończeniu szkolenia:

  • wie co stanowią podstawy prawne dotyczące działania urzędu w sytuacji kryzysowej,
  • wie jak rozpoznać sytuację kryzysową i skalkulować jej siłę oddziaływania na funkcjonowanie urzędu oraz jak zidentyfikować zagrożenia, prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia i kalkulowania ryzyk,
  • zna procedury uruchamiane w sytuacji wystąpienia kryzysu i sposoby zapewnienia ciągłości działania urzędu w trudnych sytuacjach kryzysowych,
  • zna podział zadań i obowiązków w sytuacji kryzysowej jak również kanały komunikacji kryzysowej,
  • potrafi reagować na wystąpienie sytuacji kryzysowej, przygotować odpowiednie procedury, rozdzielić zadania, korzystać z dokumentacji przygotowanej na wypadek kryzysu,
  • potrafi w zrozumiały i adekwatny do sytuacji określić sposób zażegnania kryzysu oraz poradzić sobie z komunikacją kryzysową.

Program

1. Wprowadzenie do szkolenia.

2. Podstawy prawne zarządzania działaniem urzędu w sytuacji kryzysowej.

3. Zagrożenia, które mogą pojawić się na drodze zapewnienia ciągłości działania.

4. Dezinformacja.

5. Bariery w zarządzaniu kryzysowym.

6. Procedury, etapy i sposoby postępowania w sytuacji wystąpienia sytuacji kryzysowej.

7. Rola lidera w sytuacji kryzysu.

8. Sposoby komunikacji z otoczeniem w sytuacji kryzysu.

9. Zakończenie.