Tytuł szkolenia

Akademia trenera wewnętrznego

Termin

24-09-2020, 25-09-2020, 26-09-2020, 27-09-2020, 28-09-2020, 29-09-2020, 30-09-2020, 01-10-2020, 02-10-2020, 03-10-2020, 04-10-2020, 05-10-2020, 06-10-2020, 07-10-2020, 08-10-2020, 09-10-2020, 10-10-2020, 11-10-2020, 12-10-2020, 13-10-2020, 14-10-2020, 15-10-2020, 16-10-2020, 17-10-2020, 18-10-2020, 19-10-2020, 20-10-2020, 21-10-2020, 22-10-2020, 23-10-2020

Termin

24-25.09, 8-9.10 oraz 22-23.10.2020

Czas trwania

godz. 9.00-16.00, tj. 6 dni szkoleniowych (48 godz. dydaktycznych)

Forma zajęć

interaktywny warsztat, gry, symulacje, ćwiczenia indywidualne i grupowe

Liczba uczestników

14

Koszt

2490.00 PLN

Adresat

  • osoby, które przygotowują się do roli trenera wewnętrznego
  • trenerzy wewnętrzni, którzy chcą doskonalić swój warsztat
  • trenerzy i osoby, zajmujący się w administracji prowadzeniem zajęć z tzw. tematów twardych, chcący urozmaicić prowadzone zajęcia
  • dyrektorzy, naczelnicy, którzy prowadzą spotkania

Cele

przygotowanie uczestników do roli trenera wewnętrznego w administracji

Efekty szkolenia

w ramach szkolenia uczestnicy poznają zasady projektowania i prowadzenia szkoleń oraz działań rozwojowych z pozycji trenera wewnętrznego w administracji

Program

1. W prowadzenie w rolę trenera

  • Trener w administracji - Ja jako trener
  • Kluczowe kompetencje trenerskie - omówienie
  • Autodiagnoza, moja mocna strona, obszary do rozwoju
  • Matryca wpływów – na co jako trener mam wpływ, gdzie powinienem koncentrować swoje działanie
  • Autoprezentacja trenera – profesjonalny wizerunek, ubiór, zachowanie, pierwsze wrażenie, efekt Pigmaliona, nawiązanie relacji

2. Projektowanie programów szkoleniowych

  • Analiza i wyznaczanie celów - metoda „5W: who, when, where, why + how”
  • Badanie i definiowanie potrzeb szkoleniowych
  • Etapy tworzenia programów szkoleniowych i projektowanie modułów
  • Dopasowanie metod szkoleniowych do celów i specyfiki grupy
  • Jak uczą się dorośli? - zarys psychologiczne mechanizmy uczenia się - elementy psychologii uczenia się
  • Podstawowe zasady uczenia się dorosłych - ćwiczenie wprowadzające do problematyki uczenia:
  • Bariery w uczeniu się dorosłych – czego unikać na szkoleniu
  • Metody oceny efektywności szkoleń (model Kirkapatricka)

3. Trening kompetencji trenerskich

  • Źródła i budowanie autorytetu trenerskiego
  • Kompetencje komunikacyjne i interpersonalne
  • Aktywne słuchanie, klaryfikacja, podsumowywanie, parafrazowanie
  • Klarowne prezentowanie wiedzy – zasady prowadzenia miniwykładów
  • Abecadło trenerskiej komunikacji - prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy itp.
  • Jak prowadzić sesję pytań i prowadzić dyskusję? Typy trudnych pytań. Katalog sposobów reagowania
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Świadoma autoprezentacja w trakcie wystąpień publicznych
  • Radzenie sobie z tremą i stresem
  • Praca z głosem

4. Prowadzenie szkolenia i dynamika grupy

  • Kontakt i kontrakt - zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami.
  • Budowanie relacji z grupą- zasady (co robić na przerwach, po szkoleniu z grupą czyli jak budować relacje i trzymać granice)?
  • Przybory trenera – co ze sobą mieć?
  • Kuchnia trenerska –co robić przed rozpoczęciem, jak ustawić sale, gdzie stać?
  • Tworzenie środowiska wspierającego uczenie - humor na szkoleniu.
  • Techniki aktywizowania grupy
    • budowanie zainteresowania
    • interaktywne formy pracy
  • „Energizery” - utrzymanie dynamiki grupy poprzez gry i zabawy podtrzymujące energię
  • Struktura przekazu
    • metoda BBC
    • organizacja treści pod kątem logiki wywodu
    • używanie metafor i porównań - storytelling
    • haki pamięciowe (co uczestnicy mają zapamiętać)
  • Podsumowywanie dyskusji – jak wyprowadzić mocne wnioski
  • Reagowanie w trudnych sytuacjach szkoleniowych

Zapraszamy również do udziału w 2-dniowym szkoleniu otwartym pt. Jak angażować uczestników? – metodyka szkoleń wiedzowych, które skierowane jest do trenerów wewnętrznych, którzy zajmują się w administracji prowadzeniem zajęć z tzw. tematów twardych, chcących urozmaicić prowadzenie swoich zajęcia. Szczegółowe informacje na temat tego szkolenia znajdziesz w części Umiejętności – Komunikacja i relacje.