23.10.2014
Informacje

Jak szkolić urzędników? Dyrektor Jan Pastwa na posiedzeniu DISPA

W dniach 23-24 października 2014 r. Dyrektor KSAP Jan Pastwa bierze udział w międzynarodowej konferencji „A Growth-firendly Public Administration: the Role of Training” w Rzymie. Organizatorem posiedzenia jest Scuola Nazionale dell’Amministrazione (SNA) – odpowiednik Krajowej Szkoły Administracji Publicznej we Włoszech. Posiedzenie odbywa się w ramach Sieci Dyrektorów Instytutów i Szkół Administracji Publicznej (DISPA).

Dyrektor Jan Pastwa na posiedzeniu DISPA

Jak kształtować szkolenia dla urzędników

Podczas konferencji Dyrektor KSAP weźmie udział w dyskusjach dotyczących roli szkoleń w administracji publicznej. Jak administracja publiczna radzi sobie z europejskim, krajowym i lokalnym poziomem rządzenia? Jak sektor publiczny powinien współpracować z prywatnym? Jak wzmocnić zaufanie i wiarygodność sektora publicznego? Tymi zagadnieniami zajmą się przedstawiciele DISPA w Rzymie.

Jak działa DISPA

Sieci Dyrektorów Instytutów i Szkół Administracji Publicznej (DISPA) została utworzona w 1995 r. na posiedzeniu Europejskiej Sieci Administracji Publicznej (EUPAN). Inauguracyjne posiedzenie, w którym wzięli udział dyrektorzy szkół w UE oraz krajach Europy Środkowej i Wschodniej odbyło się 27 października 1995 r. w siedzibie Europejskiego Instytutu Administracji Publicznej (EIPA) w Maastricht. Posiedzenia DISPA organizują przedstawiciele państwa, które w danym okresie sprawuje rotacyjnie prezydencję UE. Od 2007 r. spotkania są przygotowane przez „trojkę” złożoną z przedstawicieli szkół z państw sprawujących poprzednią, bieżącą i kolejną prezydencję.

DISPA jako forum wymiany poglądów

Celem posiedzeń DISPA jest wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk. Dotychczas uczestnicy mieli możliwość podjęcia wielu inicjatyw i działań tj. badania, wspólne programy szkoleniowe, oferty staży itp.
Główne tematy posiedzeń DISPA to:

  • reforma służby publicznej, 
  • szkolenie i rozwój kierownictwa wyższego szczebla i kadry zarządzającej,
  • nowe metody szkoleniowe,
  • etos służby publicznej,
  • ocena skutków programów szkoleń i rozwoju.

Fot. Latvian School of Public Administration

Photo Gallery