Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Kreatywność, efektywność – innowacyjność w pracy. Kompetencje przyszłości
Termin
25-26.09.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
stacjonarneLiczba uczestników
12Koszt
1190.00 PLNProwadzący
Dariusz WawrzenieckiAdresat
- Dyrektorzy, naczelnicy
- Pracownicy działów personalnych
- Osoby odpowiedzialne za realizację złożonych projektów
Cele
- Krytyczne myślenie, analiza i rozwiązywanie problemów to najbardziej poszukiwane umiejętności w najbliższej przyszłości.
- Trening umiejętności przetwarzania i interpretacji złożonych informacji.
- Poznanie narzędzi twórczego rozwiązywania problemów, nabycie umiejętności stosowania ich w pracy własnej i swojego zespołu.
Efekty szkolenia
- Nauczysz się przełamywać blokady myślenia
- Poznasz zasady definiowania problemów, które pomagają w efektywnym działaniu
- Zbadają osobiste bariery, nawyki myślowe i własny schemat działania w sytuacji problemowej
- Przećwiczysz umiejętności wykorzystywania potencjału grupy do podejmowania optymalnych decyzji.
Program
Kompetencje przyszłości
- Problem-Solving Skills – umiejętności osobiste vs metodyki rozwiązywania problemów
- Metodyka rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny
- Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”
- Jak zidentyfikować i zneutralizować ograniczenia w myśleniu?
Myślenie twórcze vs twórcze rozwiązywanie problemów
- Emocje a skuteczne myślenie – Metoda STOP PLAN
- Umiejętność prawidłowego zdefiniowania problemu
- Podniesienie własnych możliwości w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów
- Wzbogacenie oprogramowania umysłu
- Fazy rozwiązywania problemu
- Analiza sytuacji z wielu punktów widzenia
Techniki pobudzania kreatywności
- Metody uatrakcyjniania pracy zespołowej podczas spotkań roboczych
- Techniki definiowania problemu
- Matryca oceny rozwiązań
- Strategie rozpoznawania problemów i kreowania rozwiązań
- Technika burzy mózgów i jej odmiany
- Metody pobudzania kreatywności
Zasady pracy zespołowej
- Procesy i interakcje w zespole
- Budowa atmosfery sprzyjającej współpracy
Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków