Tytuł szkolenia

Zarządzanie stresem w sytuacjach wystąpień publicznych

Termin

30-10-2025

Termin

30.10.2025

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych, godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

10

Koszt

690.00 PLN

Prowadzący

Barbara Gańcza

Adresat

wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy mają chcą nauczyć się dobrej autoprezentacji i pokonać stres przed publicznym wystąpieniem.

Cele

Nabycie wiedzy i umiejętności  mówcy, które pozwolą prowadzić  prezentacje, mowy publiczne, wystąpienia publiczne, konferencje i  spotkania zespołów.

Efekty szkolenia

Po warsztatach uczestnik będzie umiał:

  • przygotować schemat, konstrukcję prezentacji,
  • przygotować treść wystąpienia,
  • dobrać właściwie komunikaty  niewerbalne dla słuchaczy,
  • budować  wizerunek eksperta podczas wystąpienia,
  • zarządzać własnymi emocjami  i neutralizować stres w trakcie wystąpienia,
  • opanować tremę  przed wystąpieniem

Program

Moduł I Zarządzanie stresem

1. Analiza własnych stresorów i ich neutralizacja przed wystąpieniami publicznymi.

2. Jak zadbać o ciało przed stresująca sytuacją, by nam nie przeszkadzało?

3. Techniki neutralizacji stresu.

4. Przydatne wskazówki (praca z narzędziem, szklanka wody, powtarzanie pytań)

Moduł II  Profesjonalna autoprezentacja.

1. Spójność, wiarygodność, profesjonalizm i prezencja – kluczowe elementy autoprezentacji.

2. Jak konstuować wypowiedź by nas słuchano i nie zanudzić odbiorcy?

3. Trzy strategie argumentacji i jak je wdrażać w wypowiedzi?

a/ odwołanie się do własnych doświadczeń

b/ dawanie wartości i rozwiązanie problemu

c/ przekazywanie danych i korzystnego wpływu na sytuację

4. Techniki komunikacji niewerbalnej.

Moduł III  Jak zarządzać sobą w czasie wystąpień publicznych.

1. Jak stosować zasady wpływu społecznego by zrobić dobre wrażenie na odbiorcy?    

2. Jak radzić sobie z „gorącymi pytaniami” ?

3. Co zrobić jeśli „zapomnieałem/am” co mam powiedzieć?

4. Jak nie dać się wyprowadzić z równowagi przy agresywnym rozmówcy?

5. „Magiczne słowa” czyli co się zawsze przydaje.

6. Monitorowanie przebiegu wypowiedzi.

 Podsumowanie warsztatów.