Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Zarządzanie sobą w czasie, czyli jak mieć lepsze efekty pracy i mniej się męczyć?

Termin

28-10-2025

Termin

28.10.2025

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Michał Dudoń

Adresat

wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy chcą zoptymalizować swoja pracę i osiągać większe efekty unikając wypalenia zawodowego.

Cele

Zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy własnej. 

Efekty szkolenia

Uczestnik po szkoleniu:

  • lepiej organizuje czas własny w pracy
  • skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające efektywną realizację zadań pracy
  • umie monitorować przebieg swojej pracy przez poznanie własnego rytmu dnia i krzywej wydajności.
  • korzysta z praktycznych narzędzi usprawniających efektywność osobistą
  • potrafi pracować z własnymi przekonaniami, które są dla niego wspierające
  • zna i rozumie znaczenie odpoczynku i resetu

Program

1. Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez poznanie własnego poziomu energetycznego.

  • diagnoza własnego stylu zarządzania czasem – arkusz pracy
  • krzywa efektywności indywidualnej jako narzędzie poznania własnych preferencji organizacyjnych.
  • „godziny zielone” i „godziny czerwone” – grafik własnej wydajności

2. Matryca Eisenhowera- warsztat na przykładzie sytuacji ze środowiska pracy- praca w grupach.

3. Zasada Pareto- jak wg niej wygląda realizacja zadań w pracy?

4. Organizacja czasu na wypoczynek jako źródło zwiększenia efektywności działań.

  • czy umiem odpoczywać?
  • pozorne działania, czyli „reset mózgu”
  • jak radzić sobie z poczuciem winy, gdy maleje siła i chęć do pracy- techniki automotywacji

5. Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez eliminowanie przeszkód

  • rodzaje przyczyn tracenia czasu
  • klasyfikacja „pożeraczy czasu” i ćwiczenia je eliminujące
  • analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność i skuteczne „domykanie spraw”
  • prokrastynacja- jak jej uniknąć?

6. Wpływ komunikacji grupowej/ zespołowej w środowisku pracy na efektywne zarządzanie czasem.

  • efektywne spotkania, krótkie prezentacje, rzeczowe wskazówki
  • znaczenie integracji- jak przemodelować spotkania służbowe by były krótsze i efektywniejsze

7. Praca z własnymi przekonaniami – jak zamienić: „nie mogę”, „to trudne”, „nie da się” na przekonania wspierające.

  • 5 pytań rozwojowych do lepszej organizacji życia zawodowego i osobistego
  • arkusz planowania jako narzędzie do realizacji celów krótko i długoterminowych
  • pomocne aplikacje w organizacji czasu.

8. Podsumowanie warsztatów, dyskusja.