Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Jak skutecznie zarządzać zespołem różnorodnym i wielopokoleniowym w administracji publicznej?

Termin

12-11-2025

Termin

12.11.2025

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Michał Dudoń

Adresat

Kadra zarządzająca wyższego i niższego szczebla w administracji publicznej 

Cele

Nabycie wiedzy z zakresu różnic w komunikacji, motywowaniu, przyjmowaniu informacji oraz technik zarządzania i dostosowywania stylów przewodzenia dla zespołu o różnorodnej strukturze pod względem wieku, wiedzy, płci, poglądów.

Efekty szkolenia

Uczestnik po szkoleniu:

  • pozna bliżej zjawisko różnorodności i nauczy się postępować w różnorodnym środowisku pracy( płeć, orientacja, narodowość, wyznanie)
  • zwiększy efektywność zespołu różnorodnego dzięki poznanym modelom komunikacji i motywowania
  • nauczy się skutecznie zarządzać grupą różnorodnych pracowników
  • zdobędzie wiedzę z zakresu dotyczącego budowania autorytetu
  • pozna swój styl zarządzania
  • zidentyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku
  • będzie umiał stworzyć warunki niezbędne do transferu wiedzy
  • rozumie znaczenie budowania relacji w zespole

Program

1. Lider XXI wieku- jak zarządzać różnorodnością?

  • zarządzanie strategiczne wg K. Blancharda w pigułce
  • jakim przełożonym jestem? - test „typy przywództwa” i analiza testu (praca    własna)
  • skuteczne budowanie autorytetu- el. składowe
  • wielka piątka typów pracowniczych wg P.Costy – czyli kogo mam w zespole
  • fazy rozwoju pracownika S1, S2, S3, S4 i ich znaczenie w funkcjonowaniu zespołu

2. Czym się różnimy?

  • charakterystyka pokoleń BB, X, Y i Z – wartości, obawy, priorytety.
  • podstawowe różnice w stylach komunikacji- test T. Hartmana
  • styl pracy zadaniowy a procesowy- na czym polega?
  • postawy w zespole różnorodnym – agresywna, bierna, manipulacyjna, asertywna i jak je zmieniać?

3. Skuteczne metody komunikacji z pracownikami o różnych wartościach (zespół różnorodny) - rola komunikatu „JA” Modele FUKO, SSC

4. Jak powinna być udzielana informacja zwrotna w zespołach wielopokoleniowych- feedback i feedforward

5. Sposoby na integrację zespołów różnorodnych.

6. Skuteczne motywowanie różnych pracowników

  • główne błędy w motywowaniu i jak ich uniknąć –warsztat
  • jak badać poziom motywacji i właściwie reagować? (Matryca Heike Bruch)
  • budowanie mostów porozumień- transfer wiedzy, doświadczeń, postaw
  • charakterystyka pokolenia Z- wytyczne do współpracy

7. Podsumowanie. Katalog dobrych praktyk