Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Prowadzenie trudnych rozmów

Termin

12-06-2025, 13-06-2025

Termin

12-13.06.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

15

Koszt

1590.00 PLN

Prowadzący

Donata Borkowska

Adresat

  • Kadra kierownicza wysokiego szczebla
  • Kadra kierownicza średniego/niższego szczebla
  • Specjaliści

Cele

Uświadomienie sobie co wpływa na spostrzeganie rozmowy jako trudnej.

Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami swoimi i rozmówcy.

Poznanie podstaw asertywności menedżerskiej.

Trening radzenia sobie z obiekcjami pracowników.

Efekty szkolenia

  • Świadomość różnych sposobów reagowania na zmiany w organizacji
  • Przećwiczone narzędzia do komunikacji zmiany i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników wobec zmiany 
  • Zbudowanie postawy angażowania pracowników w proces zmiany i budowania konstruktywnych postaw wobec zmiany

Program

  • Trudne rozmowy czyli jakie?
  • Jak radzić sobie z emocjami swoimi i rozmówcy
  • Schemat radzenia sobie z obiekcjami pracownika?
  • Siła konsekwencji - jak przeprowadzić rozmowę ostrzegawczą? Kiedy przeprowadzić rozmowę ostrzegawczą?/ Katalog możliwych sankcji adekwatnych do sytuacji/ Model rozmowy ostrzegawczej/ Jak sobie radzić z reakcjami pracownika?
  • Przekazywanie trudnych decyzji: Odwaga do przekazania niepopularnej decyzji/ Model rozmowy w celu przekazania trudnej dla pracownika decyzji/ Jak sformułować uzasadnienie decyzji?/Metody obrony przed przekonywaniem i bezproduktywną dyskusją
  • Asertywność jako funkcja siły lidera: Postawa asertywna w pracy lidera/ Zasady i metody asertywnego komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań i opinii/ Partnerska formuła wyrażania oczekiwań i opinii Komunikat Ja i Technika 4 kroków/ Asertywna i elegancka odmowa - znaczenie jednoznaczności, stopniowanie reakcji, uzasadnianie decyzji