Zakres szkolenia
Kompetencje kierowniczeTytuł szkolenia
Prowadzenie trudnych rozmów
Termin
12-13.06.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
15Koszt
1590.00 PLNProwadzący
Donata BorkowskaAdresat
- Kadra kierownicza wysokiego szczebla
- Kadra kierownicza średniego/niższego szczebla
- Specjaliści
Cele
Uświadomienie sobie co wpływa na spostrzeganie rozmowy jako trudnej.
Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami swoimi i rozmówcy.
Poznanie podstaw asertywności menedżerskiej.
Trening radzenia sobie z obiekcjami pracowników.
Efekty szkolenia
- Świadomość różnych sposobów reagowania na zmiany w organizacji
- Przećwiczone narzędzia do komunikacji zmiany i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników wobec zmiany
- Zbudowanie postawy angażowania pracowników w proces zmiany i budowania konstruktywnych postaw wobec zmiany
Program
- Trudne rozmowy czyli jakie?
- Jak radzić sobie z emocjami swoimi i rozmówcy
- Schemat radzenia sobie z obiekcjami pracownika?
- Siła konsekwencji - jak przeprowadzić rozmowę ostrzegawczą? Kiedy przeprowadzić rozmowę ostrzegawczą?/ Katalog możliwych sankcji adekwatnych do sytuacji/ Model rozmowy ostrzegawczej/ Jak sobie radzić z reakcjami pracownika?
- Przekazywanie trudnych decyzji: Odwaga do przekazania niepopularnej decyzji/ Model rozmowy w celu przekazania trudnej dla pracownika decyzji/ Jak sformułować uzasadnienie decyzji?/Metody obrony przed przekonywaniem i bezproduktywną dyskusją
- Asertywność jako funkcja siły lidera: Postawa asertywna w pracy lidera/ Zasady i metody asertywnego komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań i opinii/ Partnerska formuła wyrażania oczekiwań i opinii Komunikat Ja i Technika 4 kroków/ Asertywna i elegancka odmowa - znaczenie jednoznaczności, stopniowanie reakcji, uzasadnianie decyzji