Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Dojrzała komunikacja

Termin

13-05-2025, 14-05-2025

Termin

13-14.05.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

15

Koszt

1590.00 PLN

Prowadzący

Donata Borkowska

Adresat

  • Kadra kierownicza wysokiego szczebla
  • Kadra kierownicza średniego/niższego szczebla
  • Specjaliści

Cele

Rozwijanie postawy otwartości i szacunku wobec rozmówców, niezależnie od różnic w poglądach czy emocjach. Wzmacnianie odwagi do wyrażania swoich opinii i potrzeb w sposób asertywny, jednocześnie dbając o relacje z rozmówcą. Poznanie mechanizmów skutecznej komunikacji, w tym roli intencji i interpretacji oraz wpływu przekonań i emocji na rozmowę. Doskonalenie umiejętności zadawania trafnych i otwartych pytań, wspierających efektywną komunikację i zrozumienie potrzeb rozmówcy. Ćwiczenie aktywnego słuchania, w tym technik parafrazy i słuchania empatycznego, w celu budowania porozumienia. Rozwijanie umiejętności asertywnego wyrażania opinii, odmowy oraz stosowania "komunikatu ja" zamiast ocen. Wdrażanie technik prowadzenia rozmów nastawionych na współpracę, poprzez identyfikowanie potrzeb i interesów zamiast stanowisk i strategii.

Efekty szkolenia

  • Zwiększenie efektywności w komunikacji poprzez przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych
  • Umiejętność prowadzenia rozmowy nastawionej na współpracę opartej na szacunku
  • Znajomość różnych typów osobowości i umiejętność dostosowania zadań do nich

Program

  • Model efektywnej komunikacji. Intencja i interpretacja
  • Bariery w skutecznej komunikacji: nasze przekonania, nastawienie do rozmówcy i tematu, emocje. Mechanizm projekcji.
  • Kwadrat komunikacji - uszy von Thuna
  • Narzędzia efektywnej komunikacji: Sztuka zadawania pytań/ Słyszenie a słuchanie. Bariery w aktywnym słuchaniu. Słuchanie empatyczne/Parafraza.
  • Dialog i dyskusja - czy na pewno chodzi o rację?
  • Rozmowa nastawiona na współpracę - stanowiska a interesy, potrzeby zamiast strategii.
  • Asertywność menedżerska - odwaga do postawy asertywnej: Odmowa/ Opis zachowania zamiast oceny/ Komunikat JA