Zakres szkolenia
Kompetencje kierowniczeTytuł szkolenia
Dojrzała komunikacja
Termin
13-14.05.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
15Koszt
1590.00 PLNProwadzący
Donata BorkowskaAdresat
- Kadra kierownicza wysokiego szczebla
- Kadra kierownicza średniego/niższego szczebla
- Specjaliści
Cele
Rozwijanie postawy otwartości i szacunku wobec rozmówców, niezależnie od różnic w poglądach czy emocjach. Wzmacnianie odwagi do wyrażania swoich opinii i potrzeb w sposób asertywny, jednocześnie dbając o relacje z rozmówcą. Poznanie mechanizmów skutecznej komunikacji, w tym roli intencji i interpretacji oraz wpływu przekonań i emocji na rozmowę. Doskonalenie umiejętności zadawania trafnych i otwartych pytań, wspierających efektywną komunikację i zrozumienie potrzeb rozmówcy. Ćwiczenie aktywnego słuchania, w tym technik parafrazy i słuchania empatycznego, w celu budowania porozumienia. Rozwijanie umiejętności asertywnego wyrażania opinii, odmowy oraz stosowania "komunikatu ja" zamiast ocen. Wdrażanie technik prowadzenia rozmów nastawionych na współpracę, poprzez identyfikowanie potrzeb i interesów zamiast stanowisk i strategii.
Efekty szkolenia
- Zwiększenie efektywności w komunikacji poprzez przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych
- Umiejętność prowadzenia rozmowy nastawionej na współpracę opartej na szacunku
- Znajomość różnych typów osobowości i umiejętność dostosowania zadań do nich
Program
- Model efektywnej komunikacji. Intencja i interpretacja
- Bariery w skutecznej komunikacji: nasze przekonania, nastawienie do rozmówcy i tematu, emocje. Mechanizm projekcji.
- Kwadrat komunikacji - uszy von Thuna
- Narzędzia efektywnej komunikacji: Sztuka zadawania pytań/ Słyszenie a słuchanie. Bariery w aktywnym słuchaniu. Słuchanie empatyczne/Parafraza.
- Dialog i dyskusja - czy na pewno chodzi o rację?
- Rozmowa nastawiona na współpracę - stanowiska a interesy, potrzeby zamiast strategii.
- Asertywność menedżerska - odwaga do postawy asertywnej: Odmowa/ Opis zachowania zamiast oceny/ Komunikat JA