Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Zarządzanie sobą w czasie, czyli jak mieć lepsze efekty pracy i mniej się męczyć?

Termin

26-03-2025

Termin

26.03.2025

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00 

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Michał Dudoń

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji publicznej, którzy chcą zoptymalizować swoja pracę i osiągać większe efekty unikając wypalenia zawodowego. 

Cele

Zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy własnej.  

Efekty szkolenia

Uczestnik po szkoleniu:  

  • lepiej organizuje czas własny w pracy  
  • skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające efektywną realizację zadań pracy 
  • umie monitorować przebieg swojej pracy przez poznanie własnego rytmu dnia i krzywej wydajności. 
  • korzysta z praktycznych narzędzi usprawniających efektywność osobistą  
  • potrafi pracować z własnymi przekonaniami, które są dla niego wspierające 
  • zna i rozumie znaczenie odpoczynku i resetu 

Program

1. Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez poznanie własnego poziomu energetycznego. 

  • diagnoza własnego stylu zarządzania czasem – arkusz pracy 

  • krzywa efektywności indywidualnej jako narzędzie poznania własnych preferencji organizacyjnych. 

  • „godziny zielone” i „godziny czerwone” – grafik własnej wydajności 

2. Matryca Eisenhowera- warsztat na przykładzie sytuacji ze środowiska pracy- praca w grupach. 

3. Zasada Pareto- jak wg niej wygląda realizacja zadań w pracy? 

4. Organizacja czasu na wypoczynek jako źródło zwiększenia efektywności działań. 

  • czy umiem odpoczywać? 

  • pozorne działania, czyli „reset mózgu” 

  • jak radzić sobie z poczuciem winy, gdy maleje siła i chęć do pracy- techniki automotywacji 

5. Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez eliminowanie przeszkód 

  • rodzaje przyczyn tracenia czasu  

  • klasyfikacja „pożeraczy czasu” i ćwiczenia je eliminujące 

  • analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność i skuteczne „domykanie spraw” 

  • prokrastynacja- jak jej uniknąć? 

6. Wpływ komunikacji grupowej/ zespołowej w środowisku pracy na efektywne zarządzanie czasem. 

  • efektywne spotkania, krótkie prezentacje, rzeczowe wskazówki 

  • znaczenie integracji- jak przemodelować spotkania służbowe by były krótsze i efektywniejsze 

7. Praca z własnymi przekonaniami – jak zamienić: „nie mogę”, „to trudne”, „nie da się” na przekonania wspierające. 

  • 5 pytań rozwojowych do lepszej organizacji życia zawodowego i osobistego 

  • arkusz planowania jako narzędzie do realizacji celów krótko i długoterminowych 

  • pomocne aplikacje w organizacji czasu.  

8. Podsumowanie warsztatów, dyskusja.