Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Jak skutecznie zarządzać zespołem różnorodnym i wielopokoleniowym w administracji publicznej?

Termin

08-04-2025

Termin

8.04.2025

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00 

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Michał Dudoń

Adresat

  • Kadra zarządzająca wyższego i niższego szczebla w administracji publicznej  

Cele

Nabycie wiedzy z zakresu różnic w komunikacji, motywowaniu, przyjmowaniu informacji oraz technik zarządzania i dostosowywania stylów przewodzenia dla zespołu o różnorodnej strukturze pod względem wieku, wiedzy, płci, poglądów. 

Efekty szkolenia

Uczestnik po szkoleniu: 

  • pozna bliżej zjawisko różnorodności i nauczy się postępować w różnorodnym środowisku pracy (płeć, orientacja, narodowość, wyznanie) 
  • zwiększy efektywność zespołu różnorodnego dzięki poznanym modelom komunikacji i motywowania 
  • nauczy się skutecznie zarządzać grupą różnorodnych pracowników  
  • zdobędzie wiedzę z zakresu dotyczącego budowania autorytetu  
  • pozna swój styl zarządzania  
  • zidentyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku  
  • będzie umiał stworzyć warunki niezbędne do transferu wiedzy 
  • rozumie znaczenie budowania relacji w zespole 

Program

1. Lider XXI wieku- jak zarządzać różnorodnością? 

  • zarządzanie strategiczne wg K. Blancharda w pigułce 

  • jakim przełożonym jestem? - test „typy przywództwa” i analiza testu (praca    własna) 

  • skuteczne budowanie autorytetu- el. składowe 

  • wielka piątka typów pracowniczych wg P.Costy – czyli kogo mam w zespole 

  • fazy rozwoju pracownika S1, S2, S3, S4 i ich znaczenie w funkcjonowaniu zespołu 

2. Czym się różnimy? 

  • charakterystyka pokoleń BB, X, Y i Z – wartości, obawy, priorytety. 

  • podstawowe różnice w stylach komunikacji- test T. Hartmana 

  • styl pracy zadaniowy a procesowy- na czym polega? 

  • postawy w zespole różnorodnym – agresywna, bierna, manipulacyjna, asertywna i jak je zmieniać? 

3. Skuteczne metody komunikacji z pracownikami o różnych wartościach (zespół różnorodny) - rola komunikatu „JA” Modele FUKO, SSC 

4. Jak powinna być udzielana informacja zwrotna w zespołach wielopokoleniowych- feedback i feedforward 

5. Sposoby na integrację zespołów różnorodnych. 

6. Skuteczne motywowanie różnych pracowników 

  • główne błędy w motywowaniu i jak ich uniknąć –warsztat 

  • jak badać poziom motywacji i właściwie reagować? (Matryca Heike Bruch) 

  • budowanie mostów porozumień- transfer wiedzy, doświadczeń, postaw 

  • charakterystyka pokolenia Z- wytyczne do współpracy 

7. Podsumowanie. Katalog dobrych praktyk.