Zakres szkolenia
Kompetencje kierowniczeTytuł szkolenia
Jak skutecznie zarządzać zespołem różnorodnym i wielopokoleniowym w administracji publicznej?
Termin
8.04.2025
Czas trwania
7 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
16Koszt
590.00 PLNProwadzący
Michał DudońAdresat
- Kadra zarządzająca wyższego i niższego szczebla w administracji publicznej
Cele
Nabycie wiedzy z zakresu różnic w komunikacji, motywowaniu, przyjmowaniu informacji oraz technik zarządzania i dostosowywania stylów przewodzenia dla zespołu o różnorodnej strukturze pod względem wieku, wiedzy, płci, poglądów.
Efekty szkolenia
Uczestnik po szkoleniu:
- pozna bliżej zjawisko różnorodności i nauczy się postępować w różnorodnym środowisku pracy (płeć, orientacja, narodowość, wyznanie)
- zwiększy efektywność zespołu różnorodnego dzięki poznanym modelom komunikacji i motywowania
- nauczy się skutecznie zarządzać grupą różnorodnych pracowników
- zdobędzie wiedzę z zakresu dotyczącego budowania autorytetu
- pozna swój styl zarządzania
- zidentyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku
- będzie umiał stworzyć warunki niezbędne do transferu wiedzy
- rozumie znaczenie budowania relacji w zespole
Program
1. Lider XXI wieku- jak zarządzać różnorodnością?
-
zarządzanie strategiczne wg K. Blancharda w pigułce
-
jakim przełożonym jestem? - test „typy przywództwa” i analiza testu (praca własna)
-
skuteczne budowanie autorytetu- el. składowe
-
wielka piątka typów pracowniczych wg P.Costy – czyli kogo mam w zespole
-
fazy rozwoju pracownika S1, S2, S3, S4 i ich znaczenie w funkcjonowaniu zespołu
2. Czym się różnimy?
-
charakterystyka pokoleń BB, X, Y i Z – wartości, obawy, priorytety.
-
podstawowe różnice w stylach komunikacji- test T. Hartmana
-
styl pracy zadaniowy a procesowy- na czym polega?
-
postawy w zespole różnorodnym – agresywna, bierna, manipulacyjna, asertywna i jak je zmieniać?
3. Skuteczne metody komunikacji z pracownikami o różnych wartościach (zespół różnorodny) - rola komunikatu „JA” Modele FUKO, SSC
4. Jak powinna być udzielana informacja zwrotna w zespołach wielopokoleniowych- feedback i feedforward
5. Sposoby na integrację zespołów różnorodnych.
6. Skuteczne motywowanie różnych pracowników
-
główne błędy w motywowaniu i jak ich uniknąć –warsztat
-
jak badać poziom motywacji i właściwie reagować? (Matryca Heike Bruch)
-
budowanie mostów porozumień- transfer wiedzy, doświadczeń, postaw
-
charakterystyka pokolenia Z- wytyczne do współpracy
7. Podsumowanie. Katalog dobrych praktyk.