Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Skuteczne zarządzanie zespołem z wykorzystaniem uniwersalnej mapy typów osobowości

Termin

26-06-2025, 27-06-2025

Termin

26-27.06.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

1090.00 PLN

Adresat

  • Kadra pracownicza średniego i wyższego szczebla
  • Pracownicy merytoryczni

Cele

Wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia do efektywnego zarządzania zespołem. Rozróżnienie typów osobowości i stylów komunikacji. Zrozumieniu indywidualnych potrzeb i motywacji członków zespołu w budowaniu efektywnych relacji i wykorzystanie mocnych stron pracowników dla osiągnięcia sukcesu w zespole.

Efekty szkolenia

Po ukończonym szkoleniu jego uczestnicy powinni umieć :

  • Wykorzystywać uniwersalną mapę typów osobowości do analizy i zrozumienia zachowań członków zespołu.
  • Stosować Matrycę Wanke jako narzędzie rozwojowe do kalibracji postaw w zespole
  • Zrozumieć znaczenie satysfakcji z pracy, wg Galuppa i wpływać na jej poziom w zespole

Program

  • Uniwersalna mapa typów osobowości - podział koła kompetencji na obszary postrzegania indywidualnego, czyli jak inni widzą świat
  • Kluczowe wartości dla konkretnych typów osobowości
  • Kluczowe kompetencje możliwe do osiągnięcia przez konkretne typy osobowości
  • Organizacja procesów w odniesieniu do kluczowych kompetencji ludzkich
  • Przepływ odpowiedzialności w procesach
  • Przepływ wartości w procesach
  • Wartość x dźwignia = sukces
  • Zasady efektywnego łączenia kompetencji
  • Matrix Von Moltke - narzędzie selekcji kompetencji
  • Koło wartości w biznesie - jak przewidywać kryzysy im zapobiegać (ćwiczenie)
  • Matryca Wanke jako narzędzie rozwojowe - jak kształtują się postawy niezależnie od typu osobowości i jak na nie wpływać
  • Style przywództwa - który i kiedy stosować
  • Satysfakcja z pracy wg Gallupa - czym jest, od czego zależy i czemu warto o nią dbać w zespołach.
  • Typy osobowości i style komunikacji. Zrozumienie indywidualnych potrzeb i motywacji
  • Budowanie efektywnych relacji w zespole
  • Praktyczne narzędzie do analizy i zrozumienia zachowań w zespole
  • Identyfikacja mocnych stron i obszarów rozwoju, praca z przekonaniami.
  • Różnice pomiędzy pozytywnym, a zdrowym myśleniem, budowanie poczucia własnej wartości