Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Kreatywność, efektywność – innowacyjność w pracy. Kompetencje przyszłości
Termin
27-28.03.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
12Koszt
1190.00 PLNProwadzący
Dariusz WawrzenieckiAdresat
- Dyrektorzy, naczelnicy
- Pracownicy działów personalnych
- Osoby odpowiedzialne za realizację złożonych projektów
Cele
Krytyczne myślenie, analiza i rozwiązywanie problemów to najbardziej poszukiwane umiejętności w najbliższej przyszłości. Trening umiejętności przetwarzania i interpretacji złożonych informacji. Poznanie narzędzi twórczego rozwiązywania problemów, nabycie umiejętności stosowania ich w pracy własnej i swojego zespołu.
Efekty szkolenia
- Nauczysz się przełamywać blokady myślenia
- Poznasz zasady definiowania problemów, które pomagają w efektywnym działaniu
- Zbadają osobiste bariery, nawyki myślowe i własny schemat działania w sytuacji problemowej
- Przećwiczysz umiejętności wykorzystywania potencjału grupy do podejmowania optymalnych decyzji
Program
Kompetencje przyszłości
-
Problem-Solving Skills – umiejętności osobiste vs metodyki rozwiązywania problemów
-
Metodyka rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny
-
Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”
-
Jak zidentyfikować i zneutralizować ograniczenia w myśleniu?
Myślenie twórcze vs twórcze rozwiązywanie problemów
-
Emocje a skuteczne myślenie – Metoda STOP PLAN
-
Umiejętność prawidłowego zdefiniowania problemu
-
Podniesienie własnych możliwości w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów
-
Wzbogacenie oprogramowania umysłu
-
Fazy rozwiązywania problemu
-
Analiza sytuacji z wielu punktów widzenia
Techniki pobudzania kreatywności
-
Metody uatrakcyjniania pracy zespołowej podczas spotkań roboczych
-
Techniki definiowania problemu
-
Matryca oceny rozwiązań
-
Strategie rozpoznawania problemów i kreowania rozwiązań
-
Technika burzy mózgów i jej odmiany
-
Metody pobudzania kreatywności
Zasady pracy zespołowej
-
Procesy i interakcje w zespole
-
Budowa atmosfery sprzyjającej współpracy
Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków