Zakres szkolenia
Kompetencje kierowniczeTytuł szkolenia
Motywowanie i informacja zwrotna w praktyce dla administracji
Termin
3-4.04.2025
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
StacjonarneLiczba uczestników
18Koszt
1090.00 PLNProwadzący
Adam StolarzewiczAdresat
- Pracownicy na stanowiskach kierowniczych (naczelnicy, kierownicy, dyrektorzy)
- Pracownicy przygotowywani do objęcia stanowisk kierowniczych
Cele
nabycie i udoskonalenie kompetencji uczestników w zakresie:
- najnowszych rozwiązań w zakresie pozafinansowej motywacji pracowników
- skutecznego motywowania pracowników z wykorzystaniem m.in. technik A.Stolarzewicza, D.Pinka i R.Paharia
- budowania zaangażowania i satysfakcji z pracy
- stosowania metody warunkowania behawioralnego
- uwzględniania różnic osobowościowych na etapie przygotowywania działań motywacyjnych
- prawidłowego prowadzenia rozmów oceniających pracownika
- unikania najczęstszych błędów oceny
Efekty szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Podnieść poziom zaangażowania swojego zespołu
- Uruchamiać różne pozafinansowe działania mające na celu podniesienie poziomu motywacji pracowników
- Prawidłowo budować i uruchamiać kulturę feedbackową w urzędzie
- Przekazywać skutecznie informacje zwrotne pracownikom
- Prawidłowo przeprowadzać rozmowy oceniające
Program
- Najnowsze rozwiązania w zakresie pozafinansowej motywacji pracowników
- Uruchamianie pokładów automotywacji własnej i zespołowej
- Budowanie zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Wykorzystanie teorii komponentów motywacyjnych – adaptacja polska modelu Pintricha deGroota wg Stolarzewicza (2012)
- Umiejętność skutecznego przekonywania pracowników do czekających ich zadań
- Modelowanie działań motywacji pozafinansowej w ramach techniki warunkowania behawioralnego
- Uwzględnianie różnic osobowościowych na etapie przygotowywania działań motywacyjnych oraz prawidłowe dopasowywanie bodźców motywacyjnych do rodzaju zadań
- Prawidłowe przekazywanie informacji zwrotnej – bieżącej oraz systemowej
- Prawidłowe definiowanie i interpretowanie celów dla procesu oceny pracy
- Umiejętność planowania rozwoju kompetencji podwładnego oraz całego zespołu
- Prowadzenie skutecznej rozmowy oceniającej
- Najczęstsze błędy oceny występujące po stronie oceniających – skuteczne techniki zwiększające obiektywizm oceny
- Najskuteczniejsze techniki pozwalające na lepsze przygotowanie się do rozmowy oceniającej oraz zagwarantowanie podwładnym odpowiedniego klimatu rozmowy