Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Motywowanie i informacja zwrotna w praktyce dla administracji

Termin

03-04-2025, 04-04-2025

Termin

3-4.04.2025

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych (2 dni), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

Stacjonarne

Liczba uczestników

18

Koszt

1090.00 PLN

Prowadzący

Adam Stolarzewicz

Adresat

  • Pracownicy na stanowiskach kierowniczych (naczelnicy, kierownicy, dyrektorzy)
  • Pracownicy przygotowywani do objęcia stanowisk kierowniczych

Cele

nabycie i udoskonalenie kompetencji uczestników w zakresie:

  • najnowszych rozwiązań w zakresie pozafinansowej motywacji pracowników
  • skutecznego motywowania pracowników z wykorzystaniem m.in. technik A.Stolarzewicza, D.Pinka i R.Paharia
  • budowania zaangażowania i satysfakcji z pracy
  • stosowania metody warunkowania behawioralnego
  • uwzględniania różnic osobowościowych na etapie przygotowywania działań motywacyjnych
  • prawidłowego prowadzenia rozmów oceniających pracownika
  • unikania najczęstszych błędów oceny

Efekty szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Podnieść poziom zaangażowania swojego zespołu
  • Uruchamiać różne pozafinansowe działania mające na celu podniesienie poziomu motywacji pracowników
  • Prawidłowo budować i uruchamiać kulturę feedbackową w urzędzie
  • Przekazywać skutecznie informacje zwrotne pracownikom
  • Prawidłowo przeprowadzać rozmowy oceniające

Program

  1. Najnowsze rozwiązania w zakresie pozafinansowej motywacji pracowników
  2. Uruchamianie pokładów automotywacji własnej i zespołowej
  3. Budowanie zaangażowania i satysfakcji z pracy
  4. Wykorzystanie teorii komponentów motywacyjnych – adaptacja polska modelu Pintricha deGroota wg Stolarzewicza (2012)
  5. Umiejętność skutecznego przekonywania pracowników do czekających ich zadań
  6. Modelowanie działań motywacji pozafinansowej w ramach techniki warunkowania behawioralnego
  7. Uwzględnianie różnic osobowościowych na etapie przygotowywania działań motywacyjnych oraz prawidłowe dopasowywanie bodźców motywacyjnych do rodzaju zadań
  8. Prawidłowe przekazywanie informacji zwrotnej – bieżącej oraz systemowej
  9. Prawidłowe definiowanie i interpretowanie celów dla procesu oceny pracy
  10. Umiejętność planowania rozwoju kompetencji podwładnego oraz całego zespołu
  11. Prowadzenie skutecznej rozmowy oceniającej
  12. Najczęstsze błędy oceny występujące po stronie oceniających – skuteczne techniki zwiększające obiektywizm oceny
  13. Najskuteczniejsze techniki pozwalające na lepsze przygotowanie się do rozmowy oceniającej oraz zagwarantowanie podwładnym odpowiedniego klimatu rozmowy