Zakres szkolenia
Rozwój kompetencji osobistychTytuł szkolenia
Zarządzanie sobą w czasie, czyli efektywna praca zdalna/hybrydowa
Termin
6.12.2024
Czas trwania
1 dzień szkoleniowy (7 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-15.00
Forma zajęć
szkolenie stacjonarneLiczba uczestników
16Koszt
550.00 PLNProwadzący
Michał DudońAdresat
Wszyscy pracownicy w jednostkach administracji publicznej
Cele
Zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy własnej
Efekty szkolenia
Uczestnik po szkoleniu:
- lepiej organizuje czas własny w pracy zdalnej/ hybrydowej
- skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział zadań w tych formach pracy
- wdraża odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną
- umie monitorować przebieg swojej pracy przez poznanie własnego rytmu dnia i krzywej wydajności.
- korzysta z praktycznych narzędzi usprawniających organizację pracy
Program
-
Specyfika home office – plusy i minusy
- Jak organizować przestrzeń do pracy?
- Potrzeby członków rodziny a potrzeby pracownika
- Praca zdalna a organizacja czasu pracy
- Jak i od kogo otrzymać wsparcie?
- Jak radzić sobie z niezaspokojonymi potrzebami społecznymi?
-
Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez poznanie własnego poziomu energetycznego
- Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem – arkusz pracy
- Krzywa efektywności indywidualnej jako narzędzie poznania własnych preferencji organizacyjnych
- "Godziny zielone" i "godziny czerwone" – grafik home office
- Matryca Eisenhowera – warsztat na przykładzie sytuacji ze środowiska pracy – praca w grupach
- Zasada Pareto – jak wg niej wygląda realizacja zadań w pracy?
-
Organizacja czasu na wypoczynek jako źródło zwiększenia efektywności działań
- Czy umiem odpoczywać?
- Pozorne działania, czyli „reset mózgu”
- Jak radzić sobie z poczuciem winy, gdy maleje siła i chęć do pracy- techniki automotywacji
-
Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez eliminowanie przeszkód
- Rodzaje przyczyn tracenia czasu
- Klasyfikacja „pożeraczy czasu” i ćwiczenia je eliminujące
- Analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność i skuteczne „domykanie spraw”
- Prokrastynacja – jak jej uniknąć?
-
Wpływ komunikacji grupowej/ zespołowej w środowisku pracy na efektywne zarządzanie czasem
- Efektywne spotkania, krótkie prezentacje, rzeczowe wskazówki
- Znaczenie integracji- przemodelowanie spotkań on line
- Podsumowanie