Tytuł szkolenia

Zarządzanie sobą w czasie, czyli efektywna praca zdalna/hybrydowa

Termin

06-12-2024

Termin

6.12.2024

Czas trwania

1 dzień szkoleniowy (7 godzin dydaktycznych), godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

szkolenie stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

550.00 PLN

Prowadzący

Michał Dudoń

Adresat

Wszyscy pracownicy w jednostkach administracji publicznej

Cele

Zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy własnej

Efekty szkolenia

Uczestnik po szkoleniu:

  • lepiej organizuje czas własny w pracy zdalnej/ hybrydowej
  • skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział zadań w tych formach pracy
  • wdraża odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną
  • umie monitorować przebieg swojej pracy przez poznanie własnego rytmu dnia i krzywej wydajności.
  • korzysta z praktycznych narzędzi usprawniających organizację pracy

Program

  1. Specyfika home office – plusy i minusy
    • Jak organizować przestrzeń do pracy?
    • Potrzeby członków rodziny a potrzeby pracownika
    • Praca zdalna a organizacja czasu pracy
    • Jak i od kogo otrzymać wsparcie?
    • Jak radzić sobie z niezaspokojonymi potrzebami społecznymi?
  2. Efektywne zarządzanie czasem pracy poprzez poznanie własnego poziomu energetycznego
    • Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem – arkusz pracy
    • Krzywa efektywności indywidualnej jako narzędzie poznania własnych preferencji organizacyjnych
    • "Godziny zielone" i "godziny czerwone" – grafik home office
  3. Matryca Eisenhowera – warsztat na przykładzie sytuacji ze środowiska pracy – praca w grupach
  4. Zasada Pareto – jak wg niej wygląda realizacja zadań w pracy?
  5. Organizacja czasu na wypoczynek jako źródło zwiększenia efektywności działań
    • Czy umiem odpoczywać?
    • Pozorne działania, czyli „reset mózgu”
    • Jak radzić sobie z poczuciem winy, gdy maleje siła i chęć do pracy- techniki automotywacji
  6. Efektywne zarządzanie czasem pracy  poprzez eliminowanie przeszkód
    • Rodzaje przyczyn tracenia czasu
    • Klasyfikacja „pożeraczy czasu” i ćwiczenia je eliminujące
    • Analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność i skuteczne „domykanie spraw”
    • Prokrastynacja – jak jej uniknąć?
  7. Wpływ komunikacji grupowej/ zespołowej w środowisku pracy na efektywne zarządzanie czasem
    • Efektywne spotkania, krótkie prezentacje, rzeczowe wskazówki
    • Znaczenie integracji- przemodelowanie spotkań on line
  8. Podsumowanie