Warsztaty „Zarządzanie i Przywództwo” dla Dyrektorów Generalnych (ZPDG)

Trzy kobiety i mężczyzna siedzą przy stole i rozmawiają, jeden mężczyzna stoi obok i trzyma teczke

ZPDG

Cel ZPDG

  • podnoszenie kompetencji najwyższej kadry kierowniczej administracji rządowej
  • platforma wymiany doświadczeń
  • możliwość wypracowywania skutecznych rozwiązań w zakresie zarządzania instytucjami publicznymi

Adresaci ZPDG

  • dyrektorzy generalni ministerstw, urzędów centralnych i urzędów wojewódzkich

Kontakt do opiekuna ZPDG

Zrealizowane edycje ZPDG

Zarządzanie pracą zdalną (grudzień 2020)

  • poprowadzone przez pana Adama Stolarzewicza, eksperta w zakresie pracy zdalnej                                                                                                
  • wyniki badań Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu po 8 miesiącach pracy zdalnej na grupie kilkuset osób w Polsce
  • trendy zmian rynkowych wpływające na poziom utrzymania pracy zdalnej po zakończeniu pandemii
  • wpływ generacji Alpha i Zet oraz ich podejście do pracy na odległość oraz elastyczność pracy
  • dobre praktyki wykorzystywane w administracji i biznesie wspierające skuteczność i efektywność pracy zdalnej

Współpraca urzędu z Prokuratorią Generalną RP. Świadomość cyberzagrożeń (grudzień 2019)

  • poprowadzone przez ekspertów z Prokuratorii Generalnej RP (pod kierownictwem Prezesa Mariusza Haładyja) oraz specjalistów z Politechniki Śląskiej (ostatni panel)
  • efektywne wykorzystanie Prokuratorii Generalnej RP w bieżącej działalności urzędów
  • szczegółowe zasady współpracy z Prokuratorią w sprawach sądowych, arbitrażowych, przy sporządzaniu opinii prawnych oraz w toku konsultacji
  • strategia przy wykonywaniu i zawieraniu umów
  • wykorzystanie Sądu Polubownego przy PGRP
  • budowanie świadomości cyberzagrożeń oraz skutecznych sposobów im przeciwdziałania z wykorzystaniem multimedialnych technik wirtualnych

Work-life balance oraz współpraca administracji ze społeczeństwem obywatelskim (październik 2019)

  • poprowadzone przez panią Dorotę Jurzystę, trenera, konsultanta z zakresu zarządzania i coacha, panią Agnieszkę Rymszę  - Dyrektora Departamentu Społeczeństwa Obywatelskiego KPRM oraz panią Mirosławę Widurek – przedstawiciela NGOs
  • work-life balance – spojrzenie pokoleniowe
  • współpraca administracji ze społeczeństwem obywatelskim – perspektywa administracji oraz perspektywa NGOs
  • dodatkowo – wykorzystanie narządzi informatycznych oraz metodyki Assessment / Development Center, doświadczenia Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego – Paweł Żukowski, dyrektor generalny

Dezinformacja – nowa/stara broń w służbie państw (marzec 2019)

  • poprowadzone przez ekspertów z Ministerstwa Spraw Zagranicznych (pod kierownictwem dyr. Jana Hofmokla)
  • dezinformacja jako sztuka manipulacji
  • gra dezinformacyjna SKRIPAL CASE
  • dezinformacja praktyczna – sukcesy i porażki

Osoby z niepełnosprawnościami w administracji publicznej (wrzesień 2018)

  • poprowadzone przez pracowników Fundacji Polskich Kawalerów Maltańskich, specjalistów zaangażowanych w pracę z osobami dotkniętymi niepełnosprawnościami
  • zatrudnianie i funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami w jednostkach administracji publicznej
  • prezentacja dobrych praktyk w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w urzędach (Lubuski Urząd Wojewódzki i Urząd Transportu Kolejowego)
  • dodatkowo – informacje o programie Dostępność plus – Przemysław Herman (z-ca dyrektora Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego MIiR)
  • dodatkowo – wdrożenie podejścia projektowego – Tomasz Janka (dyrektor Rządowego Biura Monitorowania Projektów KPRM),
  • dodatkowo – elektroniczny systemu do obsługi rządowego procesu legislacyjnego (eRPL) – Michał Wiedlski (dyrektor generalny Ministerstwa Cyfryzacji)

Nowe prawo ochrony danych osobowych – RODO (marzec 2018)

  • poprowadzone przez dra Grzegorza Sibigę, specjalistę w zakresie prawnej ochrony danych osobowych
  • zmiany w przepisach, w zakresie ochrony danych osobowych

Narzędzia zarządzania strategicznego (wrzesień 2017)

  • poprowadzone przez Jacka Sobolewskiego, dyrektora Biura Budżetu i Majątku Prokuratury Krajowej, Małgorzatę Humel-Maciewiczak, radcę prezesa NIK oraz Damiana Kołcza, administratora bezpieczeństwa informacji w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim
  • praktyczne aspekty planowania oraz zarządzania budżetem i majątkiem jednostki budżetowej
  • kontrola zarządcza jako narzędzie zarządzania strategicznego – zagadnienia praktyczne dla dyrektorów generalnych
  • zadania dla administracji publicznej wynikające z nowych regulacji prawnych  dotyczących ochrony danych osobowych

Prezentacje publiczne. Motywowanie i rozwój pracowników (kwiecień 2017)

  • poprowadzone przez Tomasza Kammela, dziennikarza i trenera zajmujący się szkoleniami z zakresu szeroko rozumianej komunikacji oraz Dariusza Wawrzenieckiego, psychologa, specjalistę i praktyka w obszarach komunikacji i rozwoju
  • sztuka wystąpień publicznych – wyposażenie uczestników szkolenia w narzędzia i umiejętności niezbędne do przygotowania i przestawiania skutecznych prezentacji
  • systemy motywacji w realiach administracji publicznej
  • podkreślenie istotnej roli przełożonego w budowaniu i utrzymywaniu zaangażowania pracowników
  • prezentacja dobrych praktyk z zakresu budowy strategii rozwoju pracowników tj. „Program mentor” oraz „Doświadczenia w stosowaniu CAF” – przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku

Myślenie analityczne i intuicja w podejmowaniu decyzji (czerwiec 2016)

  • poprowadzone przez prof. Marka Szopę z zespołem
  • pogłębienie wiedzy na temat różnych typów myślenia i psychologii podejmowania decyzji, z uwzględnieniem umiejętności analizowania informacji oraz korzystania z intuicji

Wyzwania komunikacyjne w warunkach dynamicznych zmian (listopad 2015)

  • analiza wyzwań komunikacyjnych w warunkach dynamicznych zmian, w orientacji na wspólny, zespołowy cel

Wizyty studyjne (maj i wrzesień 2015)

  • dwie grupy Dyrektorów generalnych
  • wizyty studyjne w urzędach administracji centralnej w Belgii i Holandii

Zarządzanie zmianą w administracji (grudzień 2014)

  • goście – profesor socjologii Antoni Z. Kamiński – kierownik Zakładu Bezpieczeństwa Międzynarodowego i Studiów Strategicznych Instytutu Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk oraz Frank Van Massenhove – prezes Federalnego Urzędu do Spraw Społecznych w Belgii
  • refleksja nad zdolnością administracji do przeprowadzania zmian oraz nad tym, jak myślenie o państwie przekłada się na kierunki jego reform
  • zestaw praktycznych wskazówek do tego jak komunikować zmianę w urzędzie, jak włączać w nią pracowników, zwiększać ich efektywność i jak odnosić sukces zarządzając w oparciu o rezultaty

Podejmowanie decyzji w czasach turbulencji (lipiec 2014)

  • poprowadzone przez prof. Marka Szopę, prof. Tomasza Zaleśkiewicza, dra Leszka Mellibrudę
  • pogłębienie i poszerzenie umiejętności podejmowania decyzji
  • myślenie strategiczne w podejmowaniu decyzji
  • psychologiczne aspekty podejmowania decyzji
  • gra dotycząca delegowania decyzji w administracji publicznej

Zarządzenie i Przywództwo (marzec 2014)

  • poprowadzone przez dra Tomasza Skalskiego
  • gość – Grażyna Dobroń – długoletnia dziennikarka radiowej Trójki, znawczyni tematyki rozwoju świadomości, a także autorka książek „Instrukcja samo(obsługi) człowieka” oraz „Na okrągło zdrowym być”
  • jak rozwijać umiejętności przywódcze w administracji rządowej
  • jak poszerzać i pogłębiać własną świadomość w obszarach ważnych dla skutecznego przywództwa
  • jak zarządzać począwszy od własnego rozwoju a kończąc na organizacji i państwie
  • jak zarządzać sobą i relacjami międzyludzkimi, a także jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem

Zarządzenie i Przywództwo (listopad 2013)

  • poprowadzone przez dr hab. Tomasza Rostkowskiego, dr Tomasza Skalskiego oraz Macieja Tańskiego
  • gość – Jacek Santorski – uznany psycholog biznesu
  • jak zarządzać sobą i relacjami międzyludzkimi w pracy
  • jak umocnić cechy przywódcze
  • jak wspierać liderów wprowadzających nowe strategie w administracji państwowej
  • jak motywować członków korpusu służby cywilnej
  • jak osiągnąć mistrzostwo osobiste i zawodowe