Zakres szkolenia

Wiedza

Tytuł szkolenia

Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej

Termin

28-11-2016, 29-11-2016

Czas trwania

2 terminy: 27-28.10.2016 oraz 28-29.11.2016

16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach

Liczba uczestników

15

Koszt

850.00 PLN

Prowadzący

Daniel Nowicki

Adresat

  • wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
  •  pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę w zakresie prowadzenia postępowań z zakresu skarg i wniosków oraz petycji

Cele

  • przedstawienie nowych regulacji o petycjach i zasad ich stosowania
  • omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach i wnioskach

Efekty szkolenia

  • pozyskanie umiejętności udzielania odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
  • pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań uproszczonych w zakresie petycji, skarg oraz wniosków 

Program

  • pojęcie petycji
  • pojęcie skargi  i wniosku
  • relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
  • podmioty uprawnione do wnoszenia petycji, skarg i wniosków
  • właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
  • związek postępowania w sprawie petycji, skargi i wniosku z postępowaniem administracyjnym
  • przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
  • terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
  • sposoby rozpatrzenia petycji, skargi i wnioski
  • organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie