Zakres szkolenia

Komunikacja, relacje

Tytuł szkolenia

ONLINE LIVE Badania potrzeb i testy użyteczności - jak tworzyć usługi, których chcą odbiorcy

Termin

06-10-2020

Termin

6.10.2020

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych, godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

Warsztat szkoleniowy z elementami wykładu

Liczba uczestników

16

Koszt

300.00 PLN

Adresat

  • Kierownicy działów odpowiadających za obsługę klientów w instytucjach
  • Osoby zaangażowane w planowanie i realizowanie nowych usług cyfrowych w administracji publicznej
  • Osoby odpowiadające za komunikację w instytucjach publicznych

Cele

Warsztat ma pokazać uczestnikom, jak duże znaczenie dla powodzenia projektów mają badania potrzeb oraz testy użyteczności. Na koniec zajęć uczestnicy powinni wiedzieć, w jaki sposób sami, szybko i sprawnie, mogą sprawdzać koncepcje i testować użyteczność swoich rozwiązań, tak aby mieć pewność, że budują coś, co odpowiada na potrzeby użytkowników.

Efekty szkolenia

Uczestnicy:

  • wiedzą, czym jest projektowanie doświadczeń użytkownika (ux)
  • wiedzą, jak badać i testować koncepcje i rozwiązania z użytkownikami
  • znają i potrafią stosować wybrane metody badawcze w procesie projektowym
  • potrafią ułożyć scenariusz prostego badania potrzeb metodą IDI (indywidualne badanie pogłębione) 
  • potrafią przeprowadzić proste testy użyteczności 
  • znają i potrafią korzystać z narzędzi syntezy wyników badań: persony, mapy empatii
  • potrafią rekrutować uczestników do badań

 

Program

  • Wprowadzenie: czym jest projektowanie doświadczeń
  • Przygotowanie do badania potrzeb - jak rekrutować
  • Budowa scenariusza badawczego
  • Prowadzenie badania - jak rozmawiać 
  • Synteza - jak wyciągać wnioski
  • Czym jest użyteczność
  • Przegląd metod testowania użyteczności
  • Przygotowanie do testów - scenariusze użycia
  • Prowadzenie testów użyteczności