Mediacja w postępowaniu administracyjnym

Termin


05-03-2018, 29-10-2018

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy), godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

prezentacje, ćwiczenia, dyskusje grupowe

Liczba uczestników

20

Koszt

570 zł

Adresat

urzędnicy na co dzień zaangażowani w prowadzenie postępowań administracyjnych

Cele

  • poznanie instytucji mediacji na gruncie znowelizowanego Kodeksu postępowania administracyjnego
  • uzyskanie wiedzy kiedy można skierować sprawę do mediacji i jak odpowiadać na wnioski o mediację oraz jak efektywnie brać udział w mediacji jako przedstawiciel organu administracji

Efekty szkolenia

  • wiedza nt. kontekstu prawnego prowadzenia mediacji i postępowań polubownych w urzędzie (k.p.a.)
  • wiedza nt. praktycznych aspektów procedury mediacyjnej z punktu widzenia organu administracji proponującego mediację i jako strona postępowania mediacyjnego
  • umiejętność informowania stron o mediacji

Prowadzący

Maciej Tański

Blok szkoleniowy

Wiedza

Program

  • Obraz zmian po nowelizacji k.p.a. – co się zmieniło w sposobach rozstrzygania sporów administracyjnych, co się zmieniło w relacjach urzędu z obywatelem
  • Kontekst prawny prowadzenia mediacji na gruncie k.p.a.
  • Cele mediacji, korzyści dla stron i dla urzędu z polubownego załatwiania spraw na etapie postępowania administracyjnego, warunki prawne i praktyczne 
  • Ograniczenia zastosowania mediacji
  • Kryteria wyboru mediatora przez organ administracji
  • Przebieg mediacji
  • Rola organu administracji w procedurze mediacyjnej
  • Jak informować strony postępowania o mediacji?
  • Zawiadomienie o możliwości przeprowadzenia mediacji, postanowienia, protokół, ugoda – dokumenty używane w postępowaniu mediacyjnym