Tytuł szkolenia

OSINT I - zaawansowane wyszukiwanie informacji

Termin

23-03-2020, 24-03-2020

Termin

23-24.03.2020

Czas trwania

14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

mini-wykłady, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia komputerowe

Liczba uczestników

15

Koszt

1000.00 PLN

Adresat

  • asystenci, sekretarki
  • urzędnicy odpowiedzialni za pozyskiwanie informacji
  • pracownicy biur analiz rynku, informacji
  • pracownicy działów zakupu, kadr

Cele

Zwiększenie skuteczności w odnajdywaniu potrzebnych informacji. Przyśpieszenie czasu potrzebnego na realizację bieżących zadań związanych z monitoringiem informacji.  Stworzenie własnej bazy źródeł ułatwiające codzienną pracę.

Efekty szkolenia

  • poznanie technik zaawansowanego wyszukiwania w wyszukiwarkach Google, Bing, Yandex i inne
  • nabycie umiejętności budowania odpowiednich kwerend wyszukiwawczych i posługiwania się odpowiednimi narzędziami wyszukiwawczymi
  • zdobycie wiedzy z zakresu źródeł, oceny i weryfikacji informacji

Program

Wstęp do zaawansowanego wyszukiwania informacji            

  • Kreatywność podstawą dobrego wyszukiwania: ćwiczenia mające na celu pobudzenie kreatywności i podniesienie zdolności do tworzenia nowych słów kluczowych
  • Podstawy języków informacyjno- wyszukiwawczych oraz rodzaje źródeł informacji – jak dobierać języki i źródła w zależności od tematu
  • Budowa strategii wyszukiwania informacji

Zaawansowane narzędzia wyszukiwawcze   

  • Google Hacking – od wyszukiwania zaawansowanego przez budowanie złożonych zapytań do wyszukiwania specjalistycznego w wyszukiwarkach tematycznych Google
  • Alternatywy dla Google
  • Wyszukiwarki naukowe
  • Archiwum Internetu oraz specjalistyczne narzędzia wyszukiwawcze
  • Praktyczne ćwiczenia dotyczące wyszukiwania, pozwalające na utrwalenie materiału

Deep Web

  • Czym jest internet ukryty i jak go przeszukiwać
  • Zasoby dostępne w Deep web i strategia wyszukiwania
  • Rejestry i bazy firm
  • Rejestry i bazy danych  - naukowe, państwowe - polskie oraz zagraniczne
  • Case study