Kontakty interpersonalne i dress code

Program warsztatu

Kontakty interpersonalne

  • pierwsze wrażenie
  • pozdrawianie
  • powitania i pożegnania
  • uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
  • tzw. powitania „dyplomatyczne”
  • przedstawianie się i przedstawianie innych
  • formy kurtuazyjne w rozmowie i tytułowanie
  • jak być ciekawym rozmówcą, co warto wiedzieć o tzw.  „small talk”
  • sztuka aktywnego słuchania
  • codzienny savoir-vivre
    • telefoniczny savoir-vivre
    • korespondencja elektroniczna tzw. netykieta
    • mowa ciała – rzeczy, które warto wiedzieć
    • sytuacje niezręczne i faux pas - jak się zachować?

Ubiór – dress code

  • ogólne zasady ubierania się – co oznacza „być dobrze ubranym”
  • strój do pracy – co oznacza pojęcie „dress code”?
  • czy pracodawca może wymagać od pracowników określonego stroju?
  • strój w podróży służbowej
  • okazja a ubiór (przyjęcia służbowe, spotkania towarzyskie, uroczystości rodzinne       i inne)
  • ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów

Bogumiła Więcław 

Wieloletni pracownik Ministerstwa Spraw Zagranicznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze; b. zastępca dyrektora Protokołu Dyplomatycznego. Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz współmałżonków głów państw i szefów rządów. Prowadzi szkolenia z protokołu dyplomatycznego dla pracowników MSZ, urzędów administracji publicznej oraz zajęcia w KSAP, PISM, Europejskiej Akademii Dyplomatycznej  i SGH (Podyplomowe Studium Public Relations).