14.08.2018
Informacje

Konkurs na innowacyjne praktyki w administracji

Do 14 września organizacje sektora publicznego mogą zgłaszać swoje innowacyjne rozwiązania do konkursu, organizowanego wspólnie przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA). Autorzy najlepszych praktyk będą mogli je zaprezentować w trakcie dwóch konferencji w Paryżu (listopad 2018) i Dubaju (luty 2019).

logo OECD

Podstawowe kryteria do oceny projektów są następujące:

  • Organizacja sektora publicznego ma wiodącą rolę w projekcie i jest odpowiedzialna za jego wyniki (lub te wyniki mają wpływ na nią samą),
  • Innowacja jest czymś nowym dla naszej organizacji (to, że jest już stosowana gdzie indziej nie ma znaczenia),
  • Innowacja jest w takiej fazie rozwoju, w której przynosi rezultaty dla danej grupy odbiorców (innowacją nie może być pomysł, koncepcja – chodzi o projekty już wdrożone, choćby zaczynające przynosić efekty /może więc to być np. projekt pilotażowy/),
  • Mamy dowody/dane, świadczące o tym, że projekt ma wpływ na:
    • Efektywność (stopień osiąganych celów),
    • Wydajność (relację kosztów do korzyści),
    • Poziom usług publicznych, mierzony m.in. dostępnością czy zadowoleniem użytkowników.  

Aby wziąć udział w konkursie, trzeba:

Szczegóły na stronie OECD oraz w serwisie służby cywilnej.