19.12.2016
Projekty szkoleniowe

"Asystent Granica" laureatem Konkursu AZIP

Podczas konferencji w dniu 13 grudnia br. dobre praktyki w zakresie projektowania usług uwzględniających potrzeby obywateli zaprezentowało 6 finalistów Konkursu, wyłonionych przez Kapitułę Konkursu na posiedzeniu w dniu 29 listopada br. 

Laureaci konkursu stoją na środku sali.

Finalistami zostali:

  • Główny Inspektorat Ochrony Środowiska:
    Aplikacja mobilna "Jakość powietrza w Polsce"
  • Gmina Olsztyn:
    E-deklaracje i Elektroniczne Płatności Olsztyna
  • Izba Celna w Białymstoku:
    Aplikacja „Asystent Granica” - wersja mobilna i przeglądarkowa
  • Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim:
    „LUW bez barier” – zwiększenie dostępności do usług świadczonych przez Lubuski Urząd Wojewódzki dla osób niepełnosprawnych
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej:
    System teleinformatyczny uwzględniający nowoczesne rozwiązania w zakresie funkcjonowania systemu umożliwiającego zgłaszanie wypoczynku dzieci i młodzieży
  • Izba Celna w Białymstoku
    Aplikacja „Asystent Granica” - wersja mobilna i przeglądarkowa.

Laureat

Zgodnie z Regulaminem Konkursu laureata wybrali uczestnicy konferencji.

Laureatem Konkursu Akademii Zarządzania Instytucjami Publicznymi na najlepsze wdrożone praktyki w zakresie projektowania usług uwzględniających potrzeby obywateli - edycja 2016 została:

Izba Celna w Białymstoku – za wdrożenie aplikacji „Asystent Granica” - wersja mobilna i przeglądarkowa

Dzięki w/w aplikacji każdy podróżny, kierowca, przewoźnik może uzyskać aktualne informacje na temat zasad przy przekraczaniu granicy, komunikować się z jednostkami Służby Celnej i Straży Granicznej oraz optymalizować podróż.  Aplikacja jest dostępna w polskiej, angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej, rosyjskiej i włoskiej wersji językowej.

Wyróżnienie

Ponadto Kapituła Konkursu na posiedzeniu 13 grudnia 2016 r. zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia Urzędowi Skarbowemu w Żorach za wdrożenie dobrej praktyki:

Inicjowanie wniosków o zmianę decyzji ostatecznych w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych poprzez dalsze rozłożenie zadłużenia na raty.

Zaprezentowana przez Urząd Skarbowy w Żorach praktyka łączy dobrą współpracę z klientem, dbanie o jego interesy z jednoczesną dbałością o interesy skarbu państwa.  Kapituła Konkursu doceniła innowacyjność  podejścia, prostotę oraz niskie koszty wprowadzenia jej w życie.

Galeria zdjęć

Wideo